آفتاب
رئیس شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت:

برگزاری جشن های دهه کرامت در 77 کشور جهان و دو هزار نقطه از ایران / پیشنهاد راه اندازی رادیو کرامت

برگزاری جشن های دهه کرامت در 77 کشور جهان و دو هزار نقطه از ایران / پیشنهاد راه اندازی رادیو کرامت

قم- ایرنا- رئیس شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت گفت: جشن های مردمی دهه کرامت در 77 کشور جهان و دو هزار نقطه از مناطق کشور با برنامه متنوع فرهنگی و دینی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی عصر چهارشنبه در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید خاطرنشان کرد: برگزاری این فعالیت ها همراه با ترویج محتوایی سیره اهل بیت (ع) نقش بسیار مهمی در تبیین و معرفی فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد.
وی ادامه داد: در برنامه های دهه کرامت از ابزارهای مختلف مانند هنر برای آشنایی مردم بویژه نسل جوان با فضائل اخلاقی، علمی و شخصیتی بزرگان دین استفاده خواهد شد، به عنوان نمونه مهدکودک فراوانی در کشور زیر نظر سازمان بهزیستی فعال هستند که هر کدام از آنها با برنامه های متنوع، کودکان را با سیره اهل بیت آشنا می کنند.
ارباب سلیمانی گفت: مراسم های دهه کرامت همچنین در بیش از 40 هزار پایگاه بسیج، هشت هزار بقعه امام زادگان برگزار خواهد شد، ولی این برنامه ها نیازمند محتواهای غنی در ارتباط با سیره بزرگان هستند.
وی ادامه داد: ما برای تامین محتوا سراغ آستان های قدس رضوی و حضرت فاطمه معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسنی و شاه چراغ رفتیم تا اگر فعالیت های محتوایی انجام داده باشند آنها را ترویج دهیم.
عضو شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت نیز گفت: در فروردین امسال 60 نفر از اندیشمندان جهان در قالب اردوهای راهیان نور به جمهوری اسلامی ایران دعوت و به شلمچه اعزام شدند.
هاشم بیاتی افزود: این افراد در کنار اردوی راهیان نور با مسیر ورود حضرت امام رضا (ع) به ایران و توقف ایشان در مناطق مختلف کشور آشنا شده و امروز هر کدام از آنها یک ستاد دهه کرامت را در کشورهای خود دایر کردند.
وی اظهار داشت: این افراد پیشنهاد راه اندازی رادیو کرامت را داده اند تا بتوانند از این طریق آموزه های رضوی را در جهان ترویج دهند و قطعا با این ابراز می توان بهتر به اهداف خود دست پیدا کنیم.
14مرداد سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا 24 مرداد سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع)، به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
اعضای شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت روز چهارشنبه در سفر به شهر مقدس قم با برخی آیات و مراجع تقلید دیدار کردند.
7401/ 6133/*شبس*1613
کد N1373104

وبگردی