آفتاب

بهره مندی 121 فعال درشرکت های دانش بنیان از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی

بهره مندی 121 فعال درشرکت های دانش بنیان از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی

تهران- ایرنا- سرپرست امورشرکت ها وموسسات دانش بنیان معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، از بهره مندی 121 فرد کلیدی فعال درشرکت های دانش بنیان از قانون تسهیلات نظام وظیفه تخصصی شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا ازمعاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، با بیان اینکه حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان مهمترین فعالیت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است، اظهارکرد: یکی از مهم ترین حمایت های تمهید شده، ارائه تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به افراد کلیدی و فعال در شرکت های دانش بنیان است.
وی با بیان این که برنامه حمایتی از سربازان برای فعالیت در شرکت های دانش بنیان اجرایی شده است، اظهارکرد: به دلیل اینکه عدم فعالیت فردی که باید سربازی خود را بگذراند باعث افت فعالیت شرکت دانش بنیان می شود، از این رو در صدد برآمدیم تا تسهیلاتی را به این افراد ارائه دهیم که بتوانند همزمان با گذراندن دوره سربازی در شرکت دانش بنیان خود فعالیت کنند.
صاحبکار با اشاره به تحقق تسهیلات نظام وظیف نخبگان برای کار در شرکت های دانش بنیان، بیان کرد: طی چند سال گذشته شرایط انجام خدمت وظیفه تخصصی برای افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان (مانند برگزیدگان المپیادها، برگزیدگان کنکور و ...) فراهم شده بود و این افراد، پس از گذراندن دوره آموزش سربازی، الزامی به حضور تمام وقت در پادگان ها نداشته باشند و با اجرای موفق یک پروژه تحقیقاتی مورد نیاز دستگاه های دفاعی و یا دولتی، کارت پایان خدمت خود را دریافت می کردند.
وی افزود: اکنون این افراد می توانند از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برخوردار شوند و در شرکت دانش بنیان نیز فعالیت کنند.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان گفت: تقاضیان و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیش تر می توانند جزییات تسهیلات نظام وظیفه برای افراد کلیدی فعال شرکت های دانش بنیان را در سامانه daneshbonyan.ir ملاحظه کنند.
علمی (1)** 9340**1440
کد N1372498

وبگردی