آفتاب

عضو کمیسیون حقوق بشر اندونزی: حقوق بشر غربی بر سایر ملت ها تحمیل شده است

عضو کمیسیون حقوق بشر اندونزی: حقوق بشر غربی بر سایر ملت ها تحمیل شده است

قم - ایرنا - عضو کمیسیون ملی حقوق بشر اندونزی گفت: دنیای غرب بر خلاف خواست مردم جوامع می خواهد جهان را به سمت حقوق بشر مورد نظر خود بکشاند و تمام جوامع را غربی کند.

به گزارش ایرنا، حافظ عباس روز سه شنبه در همایش «تخصصی بین المللی حقوق بشر اسلامی» در قم با اشاره به ارتباطات خوب ایران و اندونزی در موضوع های مختلف و از جمله مساله حقوق بشر افزود: ما به غربی ها اجازه نمی دهیم تا ارزش های ما را تغییر دهند و نمی توانیم نسبت به ارزش های غربی هم چون همجنسگرایی که توسط جهان استکبار در میان مسلمانان ترویج می شود بی تفاوت باشیم.
وی با بیان اینکه ملت اندونزی از انقلاب ایران و رهبر آن امام خمینی (ره) درس گرفت و در مقابل ظالمان ایستادگی کرد ادامه داد: ما باید ایده ارزش های اسلامی را مورد توجه قرار دهیم و در جهت جهان شمول شدن آن ها تلاش کنیم.
عضو کمیسیون حقوق بشر اندونزی گفت: جهان اسلام خود باید ارائه دهنده گزارش های حقوق بشری باشد و با تمرکز زدایی از تسلط غربی ها در موضوع حقوق بشر جایگاه خود را پیدا کند.
وی با اشاره به توطئه غربی ها نسبت به مسلمانان افزود: اکنون مسلمانان نباید اجازه دهند تاریخ تکرار شود و جنایتکاران هر ظلمی را که می خواهند نسبت به مسلمانان انجام دهند و سپس به صورت نمایشی عذر خواهی کنند.
هم چنین استاد دانشگاه داکا از کشور بنگلادش در این همایش گفت: توجه به مساله حقوق بشر در قرآن و روایات اسلامی همواره مورد توجه بوده و اسلام برای تبدیل شدن انسان ها به افرادی کامل تمام امکانات را در اختیار آن ها قرار داده است.
میمول احسن خان افزود: مسلمانان باید با افرادی که معتقد به ادیانی غیر از اسلام هستند ارتباط داشته باشند و با نگاه صلح طلبانه برای گسترش ارزش های اسلامی تلاش کنند.
وی با بیان اهمیت جایگاه مکان های مقدس ادامه داد: مسلمانان در سراسر جهان باید برای حفظ حرمت و حفاظت از مکان های معنوی بکوشند و محیط های عبادت پروردگار را امن نگاه دارند.
احسن خان گفت: در جهان اسلام بعد جغرافیایی معنایی ندارد و مسلمانان بدون تعصب یاور سایر انسان ها هستند و افراد در دورترین مناطق توسط حکومت های اسلامی حمایت می شوند.
وی افزود: اقدام هایی که در برخی از کشورهای اسلامی انجام می شود هیچ ارتباطی به حقیقت اسلام ندارد و این گونه کارها تنها تصویر دین اسلام را مخدوش می کند.
وی ادامه داد: باید برای افراد غیر مسلمانی که در کشورهای اسلامی زندگی می کنند حقوق مشخصی را تدوین کرد و آن را به عنوان الگوی حقوق بشر اسلامی به جهانیان معرفی کنیم.
همایش «تخصصی بین المللی حقوق بشر اسلامی» باهمکاری موسسه الحکمه وابسته به جامعه المصطفی العالمیه، در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد و در آن شرکت کنندگان، دیدگاه های خود را پیرامون موضوع های مختلف حقوق بشر اسلامی در قالب سخنرانی علمی ارائه کردند.
«نسبت حقوق و تکالیف از منظر اسلام»، «حق حیات از منظر اسلام»، «حقوق اقلیت ها در اسلام»، «حقوق زنان و کودکان در اسلام» و «تفاوت های حقوق بشر اسلامی و غربی» از موضوع های مورد بحث در این همایش بود.
14 مردادماه به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نامگذاری شده است.
/7405/ 1175
کد N1371156

وبگردی