آفتاب

دعوت انصارالله یمن از حزب اصلاح برای مشارکت در شورای سیاسی این کشور

دعوت انصارالله یمن از حزب اصلاح برای مشارکت در شورای سیاسی این کشور

تهران- ایرنا- محمد علی الحوثی رئیس کمیته انقلابی جنبش انصارالله از حزب اصلاح تجمع یمن دومین حزب بزرگ سیاسی این کشور پس از حزب کنگره مردمی خواست به شورای سیاسی اداره کشور بپیوندد.

به گزارش شبکه خبری المسیره ،محمد علی الحوثی در مراسم راهپیمایی روز گذشته در میدان سبعین صنعا ٬با تبریک به مناسبت توافق سیاسی انصارالله وحزب کنگره مردمی ٬ از همه احزاب یمن و از جمله حزب اصلاح خواست با مشارکت در این توافق ٬ با یکدیگر متحد شده وبه نفع کشور فعالیت کنند.
وی با تاکید بر اعتقاد انقلاب مردمی یمن به مشارکت همه گروه ها گفت:با مشارکت همه گروه ها می توانیم کشور را بسازیم .
الحوثی هدف اول توافق سیاسی را تلاش بیشتر برای مقابله با متجاوزان و مقابله با ائتلاف شرق، غرب، یهود علیه یمن دانست.
رئیس کمیته انقلابی جنبش انصارالله در ادامه سخنان خود از همه گروه ها واحزاب سیاسی یمنی خواست با بازگشت به وطن ومشارکت در شورای سیاسی ٬ با تشکیل کمیته های ویژه در مسیر دفاع از کشور وسازندگی آن گام بردارند.
انصارالله یمن و حزب کنگره سراسری مردمی هفته گذشته توافقنامه ای را امضا کردند که بر اساس آن یک شورای عالی سیاسینتشکل از 10 عضو ٬ اداره یمن را عهده دار می شود.
این تفاهم در حالی میان انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی به رهبری علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن منعقد شد که گفت وگوهای صلح یمن در کویت همچنان بدون دستیابی به توافقی مشخص ٬روزهای آخر خود را سپری می کند.
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد .
این تجاوز نتیجه ای جز کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر نداشته است . در اثر این حملات بیش از 80 درصد از تاسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی به سر می برند.
خاورم** 1453**2041**
کد N1370445

وبگردی