آفتاب
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

توزیع قدرت و ثروت در غرب و شرق کشور متوازن نیست

توزیع قدرت و ثروت در غرب و شرق کشور متوازن نیست

مشهد ـ عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت:غرب کشور در زمینه راه، حمل و نقل و صنعت توسعه یافته است اما شرق کشور از محدودیت‌ها رنج می برد و توزیع قدرت و ثروت در غرب و شرق کشور متوازن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شیران خراسانی شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی اظهار کرد: برخی قوانین موجود در بخش های مختلف به ویژه در حوزه تولید نیازمند تغییر واصلاح است.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید قوانین بسیار زیادی وجود دارد اما هر قانون از یک مکتب اقتصادی اقتباس شده است، افزود: در بسیاری از موارد، بسته های قانونگذاری از تولید و تولید کننده دفاع نمی کنند و موانعی نیز بر سر راه تولید بوجود می‌آورند.

شیران خراسانی رفع موانع تولید را یکی از اولویت مجلس دهم عنوان کرد و افزود: حدود ۷۰۰ ماده قانونی در بحث مالیات وجود دارد که حذف آن در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد مراکز اقتصادی ایران در تهران قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: مدل اقتصادی کشور مدل تمرکز گرایی است که مانع توسعه همه جانبه در کشور است.

شیران خراسانی چابک سازی را لازمه توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی  دانست و گفت: با مطرح شدن چابک سازی تعدیل نیرو به ذهن مبادرت می کند اما این موضوع به معنای افزایش اختیارات و تفویض اختیارات است.

وی اظهار کرد: روند انجام یک سرمایه گذاری در کشور حدود ۲۰۰ روز طول می کشد که باید با اصلاح مدل تمرکز گرایی و تکیه بر عدالت محوری، توسعه همه جانبه و فراگیر محقق شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در حالیکه غرب کشور در زمینه راه، حمل و نقل و صنعت کاملا توسعه یافته است، شرق کشور از محدودیت‌های این‌چنینی رنج می برد بنابراین توزیع قدرت و ثروت در غرب و شرق کشور متوازن نیست.

وی به  ۲۷ میلیون زائر داخلی و خارجی مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: با وکود مشهد یک شهر زائرپذیر است، نرخ بیکاری ان  ۲ درصد از متوسط کشوری  بالاتر است.

کد N1370192

وبگردی