آفتاب

هفته دوم لیگ برتر فوتبال | صدرنشینی استقلال خوزستان

هفته دوم لیگ برتر فوتبال | صدرنشینی استقلال خوزستان

همشهری آنلاین: در روز دوم از هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران چهار بازی انجام شد.

  • ماشين سازي صفر - گسترش فولاد صفر

به گزارش "ورزش‌سه"،  در این مسابقه حساس و پر تب و تاب زور دو تیم به یکدیگر نچربید، اگرچه نباید از نقش هر دو دروازه بان در کسب نتیجه تساوی بدون گل چشم پوشی کرد. دربی تماشایی تبریزیها میتوانست گلهای زیادی در خود داشته باشد به شرطی که 2 گلر با کلاس و مطمئن در دروازه دو تيم قرار نمیگرفتند.

این 90 دقيقه تماشایی حاصل افکار تهاجمی هر دو مربی بود که با تمام قوا روبهروی هم ایستاده بودند. مسابقه‌ای که با برتری گسترش فولاد آغاز شد اما در کمال تعجب ماشين‌سازي توپ و ميدان را از آن خود کرد و چند موقعيت عالی روی دروازه حریف ایجاد کرد که به نتيجه نرسيد.

در پایان نيمه اول محسن ترکی در اقدامی شتابزده حامد پاکدل بازیکن ماشين را با دو کارت زرد پياپی اخراج کرد تا موازنه تغيير کند. ماشين سازی در نيمه دوم هم قصد تهاجم داشت اما با تحليل قوای بدنی این گسترش فولاد بود که به بازی مسلط شد و چند موقعيت گل خوب را نيز به وجود آورد. موقعيتهایی که البته با درخشش گلر اسپانيایی ماشين راهی به دروازه تيم خطيبی نيافت تا دربی تبریز بدون گل به اتمام برسد.

  • نفت تهران صفر - سپاهان 1

دو تيم نفت تهران و سپاهان اصفهان در دومين هفته ليگ برتر شانزدهم در تهران برابر هم صف‌آرایی كردند.

دو تیم بازی را تهاجمی شروع کردند و بازی سریعی را از همان ابتدا شاهد بودیم. تیم سپاهان که بازی قبل خود را واگذار کرده بود کم کم صاحب توپ و میدان شد و حملات بیشتری را روی دروازه نفت تهران ایجاد کرد. در مقابل تیم نفت هم در حملاتی که روی دروازه حریف داشت، خطرناک ظاهر می‌شد تا اینکه در دقیقه 36 روی حرکت توی عمق فرید کریمی داور روی این بازیکن پنالتی گرفت و خود کریمی توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا اولین گل سپاهان در لیگ شانزدهم رقم بخورد.

در ادامه نفت چند موقعیت خطرناک داشت که در نهایت راه به جایی نبرد و دو تیم با همان نتیجه به رختکن رفتند. نیمه دوم در دقایق ابتدایی آرام دنبال می شد. در ادامه سپاهان که نتیجه دلخواه خود را کسب کرده بود، عقب نشست و تیم نفت تهران صاحب توپ و میدان شد.

در حالی که دفاع فشرده و منسجم سپاهان اجازه حمله های خطرناک را به تیم نفت نمی داد سپاهان در ضد حملات خطرناک ظاهر می‌شد. البته تیم علی دایی هم در چند صحنه می توانست به گل برسد که مدافعین و دروازه‌بان سپاهان مانع شدند. در دقایق پایانی سپاهان در چند صحنه خطرناک ظاهر شد و نزدیک بود به گل برسد که در نهایت این تیم سپاهان بود که با تکیه بر دفاع خوب و ضد حملات خطرناکش این بازی را با برد به پایان برد و ویسی موفق شد که اولین پیروزی خود را در مقابل تیم علی دایی و در تهران دشت کند.

  • صنعت نفت آبادان صفر - تراكتور سازي تبريز صفر

تراکتورسازی که یکی از پرستاره‌ترین تيم های ليگ برتر است در گرمای 40 درجه آبادان ميهمان صنعت نفت بود.

نیمه اول بازی دو تیم یکی از سردترین نیمه‌های چند سال اخیر لیگ‌برتر بود، بازی‌ای که نه صنعت نفت توانست کار خاصی انجام دهد و نه تراکتورسازی در گرمای وحشتناک آبادان موفق شد حملات منسجمی روی دروازه حریف تدارک ببیند. البته تراکتورسازی در سراسر دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشت اما به جز شوت کرار جاسم نتوانست موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد کند. در نيمه دوم نيز بازي همينگونه دنبال شد تا در نهايت دو تيم به تقسيم امتيازها رضايت دهند.

  • پرسپوليس 1 - فولاد 1

در حالی که فولاد بعد از شکست خانگی در هفته گذشته در تهران به دنبال کسب امتياز از شاگردان برانکو ایوانکوویچ بود؛ پرسپوليس نيز به دنبال دومين پيروزی پياپی خود و حضور در صدر جدول برای استارت قهرمانی از هفته‌های ابتدایی ليگ مصمم نشان داد.

پرسپولیسی ها مطابق انتظار با حضور هواداران شان و البته تاکتیک تهاجمی برانکو ایوانکوویچ از همان دقایق ابتدایی روی دروازه فولاد هجوم بردند و البته باز هم در ضربات نهایی ناکام ماندند. 

پرسپولیس بارها با استفاده از ارسال های کنار زمین و استفاده از عمق دفاع فولاد قصد رسیدن به دروازه فولاد و مهرداد طهماسبی را داشت که در نهایت هجوم های پرتعداد آنها راهی به دروازه نیافت و این نعیم سعداوی بود که با استفاده از دفاع لایه به لایه و استفاده از دو هافبک در جلوی مدافعان تیمش مانع از رسیدن پرسپولیس به دروازه این تیم شد. در نيمه دوم ابتدا تيم ميهمان به گل رسيد اما شش دقيقه بعد وحيد اميري بازي را به تساوي كشانيد.

کد N1369711

وبگردی