آفتاب

هلاکت هفت سربازسعودی درحمله راکت های انصارالله به مناطق جنگی عربستان

هلاکت هفت سربازسعودی درحمله راکت های انصارالله به مناطق جنگی عربستان

تهران – ایرنا – هفت سرباز سعودی در مناطق مرزی جنوب غربی عربستان با حمله راکت های گراد ارتش و کمیته های مردمی یمن به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هم زمان با جریان مذاکرات صلح یمن در کویت، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به وسیله راکت های گراد. مناطق مرزی جنوب غربی عربستان هدف قرار دادند.
این عملیات در پاسخ به تشدید تجاوز عربستانی آمریکایی به یمن صورت گرفت.
خبرگزاری رویترز تصریح کرده است: با وجود تداوم جنگ در مناطق مرزی، اکنون مذاکرات صلح یمن در مرحله حساسی قرار گرفته است
یگان زرهی ارتش یمن طی روزهای گذشته نیز پنج تانک آبرامز ساخت آمریکا را در جیزان منهدم کرد.
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی به خصوص امارات و با حمایت دولت آمریکا، تجاوزهوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت، آغاز کرد .این تجاوز نتیجه ای جز کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و مجروح شدن ده ها هزار تن و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر نداشته است.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا بیش از یک سال است که حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.
خاورم**9377**1856
کد N1369059

وبگردی