آفتاب

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه: موقوفات در دوران انقلاب اسلامی احیا شد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه: موقوفات در دوران انقلاب اسلامی احیا شد

کرمانشاه- ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به از بین رفتن موقوفات در زمان حکومت پهلوی، گفت: با پیروزی انقلاب و روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی خوشبختانه شاهد احیای وقف بوده ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی محمدی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه که در سرسرای اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: حکومت پهلوی کمر به نابودی وقف بسته بود و موقوفات به جا مانده را حیف و میل می کرد.
وی افزود: با روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی موقوفات تا حد زیادی احیا و شرایط بهتری ایجاد شد اما با این وجود هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم.
حجت الاسلام محمدی همچنین با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه ماموریت های مهمی برعهده دارد، گفت: اداره موقوفات، اداره بقاع متبرکه و برگزاری مسابقات قرآنی در سطح داخلی و بین المللی از جمله این ماموریت ها هستند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ظرفیت های فراوانی که در بحث وقف وجود دارد، گفت: توجه به این مساله و احیای موقوفات می تواند گره از بسیاری مشکلات از جمله بیکاری گشوده و امکانات وسیع تری را در اختیار محرومان جامعه قرار دهد.
وی با تاکید بر اینکه موقوفات و درآمدهای آن باید احیا شوند، گفت: بسیاری از مغازه های تجاری که وقفی و در اختیار افراد هستند متناسب با ارزش افزوده ای که پیدا می کنند اجاره بها پرداخت نمی شود.
حجت الاسلام محمدی یادآور شد: موقوفات بازمانده دسترنج انسان های نیکوکار و نیک اندیشی است که اموال خود را برای کمک به نیازمندان وقف کرده اند و ما موظفیم طبق آنچه که آن ها وصیت و سفارش کرده اند اموالشان را مصرف کنیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنانش به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و اعتقادات دینی و ارزشی مسلمانان اشاره و اظهار کرد: آن ها اسلام را بزرگترین خطر برای خود می دانند و همواره درصدد تضعیف آن برآمده اند.
وی یادآور شد: امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی مانع از دستیابی قدرت های استکباری به بسیاری از اهداف خود شده و همین مساله سبب افزایش دشمنی های آن ها با نظام جمهوری اسلامی شده است.
حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه ایران هیچ سازشی با دنیای استکبار نداشته و نخواهد داشت، گفت: کشورهای زورگوی جهان برای همیشه در آرزوی اینکه ایران مقابل آن ها سر تسلیم فرود آورد خواهند ماند.
در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، ضمن قدردانی از تلاش های حجت الاسلام 'محمد باقر حسینی اراکی' مدیرکل سابق، حجت الاسلام 'آیت اله عباسیان' به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.
7458/8066/1772
کد N1369056

وبگردی