آفتاب

علنی شدن روابط آل سعود و رژیم صهیونیستی خشم کاربران توییتر در عربستان را برانگیخت

علنی شدن روابط آل سعود و رژیم صهیونیستی خشم کاربران توییتر در عربستان را برانگیخت

تهران - ایرنا - نخبگان برجسته عربستان در صفحات شبکه اجتماعی توییتر با راه اندازی هشتگی با عنوان 'عربستانی ها مخالف بهبود مناسبات' مراتب خشم و نارضایتی خود را نسبت به سفر هیات سعودی به ریاست ژنرال بازنشسته انور عشقی به رژیم صهیونیستی نشان دادند.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، اکثر شرکت کنندگان در هاشتاگ هشدار دادند: باز گذاشتن دست هیات یاد شده و حامیان شان خطری است که ارزش های ما را در معرض تهدید قرار می دهد.
توئیت نویس های عربستان خواستار تحریم اعضای هیات انور عشقی و ادامه محکومیت اقدام آنها شدند.
المقرئ المعروف عادل الکلبانی إمام جماعت سابق مسجد الحرام در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ' ما وقتی بچه بودیم به اسراییل دشمن صهیونیستی گفته می شد. ظرف شصت سال گذشته دشمن تغییر نکرد بلکه این ما بودیم که تغییر کردیم .'
از سوی دیگر عصام الزامل کارشناس اقتصادی و فعال معروف سیاسی در توئیت خود گفت: ' حامیان بهبود روابط با اسراییل در جامعه عربستان یک اقلیت طرد شده هستند اما اگر در میان فرزندان خود دشمنی با آنها را ریشه دار نکنیم در آینده این میکروب خطرناک بزرگ خواهد شد.'
محسن المطیری روحانی عربستانی نیز در توئیت خود نوشت: ' همه مسلمانان مخالف بهبود روابط با اسراییل هستند و همه کائنات به دشمنی ما با صهیونیست ها گواهی می دهند.'
از سوی دیگر افراد و نهادهای وابسته به رژیم سعودی برای زیبا جلوه دادن چهره رژیم صهیونیستی در میان جامعه عربستان به تلاش خود ادامه می دهند.
در همین راستا عبدالحمید حکیم مدیر مرکز تحقیقات راهبردی و حقوقی خاورمیانه در شهر جده عربستان و یکی از اعضای هیات سعودی سفر کننده به تل اویو از جامعه صهیونیست دفاع کرد.
وی با به فراموشی سپردن جنایات بی شمار و مستمر صهیونیست ها علیه ملت های فلسطین و لبنان و مصر طی چند دهه گذشته از اینکه جهان عرب اسراییل را حامل فرهنگ مرگ و خونریزی می داند، ابراز تاسف کرد.
اظهارات حکیم با موجی از خشم و نارضایتی در شبکه اجتماعی توییتر همراه شد.
توئیت نویس های عربستان او را خائن و مزدور توصیف کردند.
هیات سعودی چندی پیش از سرزمین های اشغالی فلسطین دیدن به عمل آورده و با شماری از مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرد و طی آن انور عشقی رییس هیات سعودی خطاب به سران اسراییل ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک در ریاض با آنها دیدار و گفت وگو کند.
خاورم ** 1487 **1566
کد N1368536

وبگردی