آفتاب

روحانی:انقلابی بودن یعنی آزادی اندیشه، بیان و نقد/ دولت بخاطر شبکه‌های اجتماعی فشار زیادی تحمل کرد

روحانی:انقلابی بودن یعنی آزادی اندیشه، بیان و نقد/ دولت بخاطر شبکه‌های اجتماعی فشار زیادی تحمل کرد

رییس‌جمهور گفت: انقلابی بودن یعنی آزادی اندیشه، بیان و نقد. اینکه مردم نقدهای خود را نسبت به حاکمیت بیان می‌کنند، زیبایی انقلاب و آزادی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام روحانی در همایش سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز که صبح امروز برگزار شد، با تبریک به مناسبت تاسیس این شرکت، اظهار کرد: موضوع نفت و گاز همواره برای ما جایگاهی ویژه داشته و مسئله‌ای صرفا اقتصادی نبوده و الان هم نیست.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

* انقلابی بودن یعنی آزادی اندیشه، بیان و نقد. امروز می‌بینیم مردم در فضای مجازی انتقاد و نقد خود را نسبت به دولت و حاکمیت ابراز می‌کنند که نشان دهنده زیبایی انقلاب است.

*این دولت اصرار داشته شبکه‌های اجتماعی باز باشد و در این خصوص فشارهای بسیاری تحمل کرد.

*برجام برای ما عزت آورده است. برجام یعنی اینکه در برابر سایر کشورها آزادید. برخی‌ها می‌گویند عزت باشد یا نباشد فرقی ندارد که باید توجه داشت ملت ما از ابتدای انقلاب به دنبال عزت و سربلندی بود. برجام یعنی برداشتن زور و تحریم و آزاد کردن اراده یک ملت.

* سرآغاز تولید نفت کمی بعد از پیروزی مشروطه بود و همواره موضوع نفت با سیاست توام بود؛ چه سیاست داخلی و چه سیاست خارجی.در پیروزی انقلاب، قدم‌هایی که در اعتصاب صنعت نفت برداشته شد، قدم‌هایی جدی برای پیروزی انقلاب بود.

* نفت همواره در سیاست خارجی تاثیرگذار بوده است. گاز هم در مرحله بعد تاثیر خود را گذاشت و به عاملی برای ارتباط با کشورهای دیگر شد. اینکه وزیر نفت اعلام کردند روزانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب گاز به کشورهای همسایه به صادرات اختصاص یابد، بسیار مهم است چراکه ما رابطه خودمان را با دیگر کشورها هم در زمینه گاز و هم در زمینه نفت می‌بینیم.

* در دنیای امروز مسئله توسعه به مسئله انرژی بستگی دارد و در زمینه قدرت نیز، بخشی از قدرت هر کشور وابسته به خوداتکایی و خودکفایی در مسئله انرژی است، مخصوصا آنکه کشوری خود را به عنوان صادرکننده بزرگ در نفت و گاز مطرح کند.

* همواره موضوع انرژی و نفت و گاز با قدرت و توسعه سر و کار نزدیک داشته است؛ در ماجرای هسته‌ای دیدید وقتی تحریم‌ها شروع شد، تحریم‌های تاثیرگذار -به زعم آنها- به قسمت نفت رسید و شروع به محدود کردن صادرات نفت کردند؛ این یعنی صادرات نفت تاثیرگذار در قدرت و اقتصاد کشور و همچنین زندگی مردم است؛ که همین قسمت آخر برای آنها مهم بود و می‌خواستند کاری کنند که در زندگی مردم مهم باشد.

*تلاش بر این است که در سال 96 حدود 95 درصد مردم کشور تحت پوشش گازرسانی قرار گیرند.یکی از نگرانی‌های ما هوای آلوده است که یکی از راه‌های رهایی از این هوای آلوده، تبدیل شدن سوخت نیروگاه‌ها به گاز است.

ادامه دارد...

 

کد N1368404

وبگردی