آفتاب

تعارض‌های زندگی زناشویی در رادیو

تعارض‌های زندگی زناشویی در رادیو

سوسن مقصودلو با اشاره به فعالیت جدید رادیویی خود، گفت: «رنگ زندگی» برنامه‌ای است که برای گروه سلامت روان رادیو آماده می‌شود و به آگاهی‌دهی به همسران نسبت به تعارضات زندگی مشترک در سه سال اول زندگی می‌پردازد.

سوسن مقصودلو (بازیگر و نویسنده تئاتر و رادیو تلویزیون) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به بخش‌های مختلف این برنامه گفت: معرفی کتاب، آینه و شمعدون، به من بگو چرا (روانشناسی کودک)، با طبیعت (نکاتی مربوط به آموزش حفاظت از محیط زیست) وسه بخش نمایشی زنده که اختصاص به موضوع اصلی دارد آیتم‌های مختلف برنامه «رنگ زندگی» را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه نویسندگی آیتم آینه و شمعدون را به عهده دارد، گفت: این بخش درباره یک زوج بازنشسته است، که خانم قصه، ایام بیکاری را صرف کتاب‌خوانی برای روشندلان کرده است.

مقصودلو توضیح داد: این زوج هر دو دبیر بازنشسته هستند؛ زن ادبیات خوانده و مرد تاریخ. زن تصمیم می‌گیرد برای ایام بیکاری از تخصص خود استفاده کرده و آثار ادبی را برای روشندلان خوانش کند؛ برای شروع از آندره ژید و کتاب مائده‌های زمینی و مائده‌های آسمانی او کمک می‌گیرد.

این بازیگر و نویسنده خاطرنشان کرد: در هر قسمت سوژه‌ای مطرح می‌شود که یکی از تعارضات زندگی زناشویی است مثل: «تو منو درک نمی‌کنی» یا «من امروز خوب نیستم» یا «زبان ناراحتی تو چیست» در آینه و شمعدون، زن و شوهر در خلال روابط روزمره درگیر این ماجراها می‌شوند.

مقصودلو یادآور شد: سعی شده با استفاده از زبانی طنزآمیز و چاشنی ادبیات، مطالب این بخش تنوع و تازگی داشته باشد.

او همچنین با بیان اینکه نقش زن آیتم آینه و شمعدون را خودش بازی می‌کند، گفت: سردبیر برنامه سارا شریفی است.

کد N1368374

وبگردی