آفتاب

معاون توسعه مناطق محروم کشور: به تعاونی های روستایی وام کم بهره پرداخت می شود

معاون توسعه مناطق محروم کشور: به تعاونی های روستایی وام کم بهره پرداخت می شود

شهرضا،اصفهان- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری گفت: در راستای تسهیل شرایط اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی روستاییان، تسهیلات با نرخ سود 3 درصد پرداخت می شود.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری: به تعاونی های روستایی وام کم بهره پرداخت می شود

به گزارش ایرنا، سیدابوالفضل رضوی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با مسئولان شهرستان های شهرضا و دهاقان که در محل فرمانداری شهرضا برگزار شد، افزود: در صورت تشکیل شرکت های تعاونی روستایی و ایجاد اشتغال در روستاها با مشارکت 25 خانوار و تامین 40 درصد از مبلغ مشارکت 60 درصد از مبلغ طرح در قالب تسهیلات تا سقف 750 میلیون تومان پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: در صورت مشارکت 50 خانوار و تامین 35 درصد از مبلغ مشارکت 65 درصد از مبلغ طرح در قالب تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان، در صورت مشارکت یکصد خانوار و در صورت تامین 30درصد از مبلغ مشارکت 70درصد از مبلغ طرح تا سقف دو میلیارد تومان، در صورت مشارکت 150 خانوار و تامین 25 درصد از مبلغ مشارکت 75درصد از مبلغ طرح تا سقف سه میلیارد تومان و در صورت مشارکت 200 خانوار و بیش از آن تامین 20 درصد از مبلغ مشارکت 80 درصد از مبلغ طرح در قالب تسهیلات پرداخت می شود.
رضوی گفت: بازپرداخت این تسهیلات با تنفس 6 تا 24 ماه و در قالب اقساط 42 تا 84 ماهه و بدون نیاز به اسناد ملکی و با وثیقه یارانه نقدی خواهد بود.
وی ایجاد فضای لازم برای مشارکت مردم در توسعه فعالیت های اقتصادی را ضروری دانست و افزود: عامل سعادت و رشد جامعه، ود انسان است و می طلبد تا با انجام اقدامات عملی برای رشد و توسعه روستایی و مناطق محروم، فعالیت ها را به سمت مردم سوق دهیم .
رضوی گفت: نقش و تاثیر مردم در مباحث و فعالیت های اقتصادی بدرستی درک نشده و به همین دلیل وضعیت ثروت ملی به نحو مطلوب رشد نیافته است و شاهد بیکاری این چنینی هستیم.
وی تصریح کرد: دولت در نظر ندارد به روستاییان کمک مستقیم مالی یا بلاعوض کند چون من معتقدم یارانه نقدی مخصوص معلولان ذهنی و جسمی است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری گفت: دولت باید تسهیلات مالی و اداری لازم را برای تولیدکنندگان روستایی ایجاد کند تا بخش روستایی شاهد تحول و رشد باشد.
رضوی تصریح کرد: اگر دولت تسهیلات و امکانات مورد نیاز را ایجاد کند تا مردم بتوانند خمس و زکات مال خود را بپردازند کشور نیز ثروتمند می شود.
وی گفت: اگر سرمایه های کشور را یکی یکی نقد کنیم و به طُرق مختلف به مردم بدهیم به مرور مردم را خانه نشین خواهیم کرد و این کار درستی نیست.
رضوی از پرداخت وام با کارمزد صفر درصد در مناطق روستایی مرزی خبر داد و افزود: زمانی که انگیزه سکونت در روستاها را ایجاد کنیم مهاجرت معکوس اتفاق می افتد.
وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن ایران در کمربند زلزله و کم آبی گفت: باید متناسب با مسائل محیطی برنامه ریزی کرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری، خُرد کردن اراضی کشاورزی را به زیان تولید و سود دانست و افزود: برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در گرو فرهنگ سازی است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری از شهرستان دهاقان و روستاهای قصرچم،کهرویه و مهیار شهرضا بازدید کرد.
30 هزار نفر در 23 روستای شهرستان شهرضا زندگی می کنند.
شهرضا در 80کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
پ/6027/7144
کد N1367702

وبگردی