آفتاب

امام جمعه بجنورد: نجات کشور در تولید علم و تربیت نیروی متخصص است

امام جمعه بجنورد: نجات کشور در تولید علم و تربیت نیروی متخصص است

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: امروز نجات کشور تنها در تولید علم و تربیت نیروی متخصص است به همین منظور دانشگاه ها و موسسات آموزشی و همچنین مراکز تحقیقاتی وظیفه سنگین دارند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: باید نیروهای مومن و متعهدی را تربیت کرد که نظام هر موقع برای پست حساس و کلیدی نیاز داشت، مشکلی در زمینه تامین آن نداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه باید همه اهل فکر و تفکر باشند تا دوست و دشمن را از هم تشخیص بدهند گفت: دانشگاه ها هم نباید تنها ترجمه کتاب های درسی غربی را به دانشجویان آموزش دهند بلکه این مراکز به محل تولید فکر تبدیل شوند.
امام جمعه بجنورد گفت: همان گونه که امام صادق(ع) دو کار مهم تولید فکر و تربیت نیرو برای مسلمانان انجام داد باید این شیوه در نظام اسلامی کنونی هم به کار گرفته شود.
حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: این امام همام در زمان خود با شبهه افکنی و شهوت گستری مبارزه کرد که مبارزه این امام همان در حقیقت مقابله با جنگ نرم بنی امیه و بنی عباس بود.
امام جمعه بجنورد به جریان نهضت مشروطه اشاره و تصریح کرد: عامل اصلی شکست این نهضت فاصله انداختن بین مردم با روحانیت بود.
وی گفت: هم اکنون نیز کسانی می خواهند بین مردم و ولایت فاصله بیندازند اما، با وجود رهبری آگاه و مقتدر این کار هیچ گاه عملی نخواهد شد؛ همان طوریکه در 37 سال گذشته عملی نشده است.
حجت الاسلام یعقوبی دهه کرامت را گرامی داشت و از دختران خواست تا با رعایت حجاب و عفاف حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار دهند.
6042 /1596
کد N1364882

وبگردی