آفتاب
معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

اشرافیگری انقلاب را با چالش مواجه می کند؛ علما مردم را آگاه کنند

اشرافیگری انقلاب را با چالش مواجه می کند؛ علما مردم را آگاه کنند

گنبدکاووس - ایرنا - معاون امور استان های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از روحیه مادی گرایی و اشرافیگری به عنوان خطر جدی علیه انقلاب اسلامی و اهداف آن نام برد و از علما و روحانیون خواست مردم را نسبت به این آفت آگاه نمایند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی ابراهیمی ظهر جمعه در آیین تکریم و معارفه امام جمعه سابق و جدید گنبدکاووس که در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: علما و روحانیون مرزبانان فکر و اندیشه ناب اسلامی درجامعه اند و باید مردم را نسبت به خطرات و تهدیدات اشرافی گری و مادی گرایی آگاه نمایند.
وی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر امسال درخصوص روحیه اشرافیگری و مادی گرایی، گفت: علما و روحانیون باید به تبعیت از رهبری شجاع و حکیم انقلاب، نسبت به خطرات و تهدیدات این آفت درجامعه روشنگری نمایند.
حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: امروز خیلی ها که ادعای پرهیز از مادی گرایی و اشرافیگری داشتند، امتحان خوبی ندادند که فیش های حقوقی نامتعارف که نوعی حرام خواری است، نمونه این مادی گرایی می باشد.
وی با تاکید بر پرهیز همه اقشار و اصناف از روحیه مادی گرایی و اشرافیگری، تصریح کرد: اگر این روحیه درجامعه افزایش یابد، اهداف انقلاب اسلامی با چالی مواجه می شود.
معاون امور استان های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین با قدردانی از تلاش های 23 ساله امام جمعه قبلی گنبدکاووس گفت: حجت الاسلام سبحانی از روحانیون برجسته و با فضیلت کشور و این منطقه است که دراین مدت ذره ای از خاک و سرمایه برای خود و خانواده اش ندارد و خود را وقف مردم و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) نموده است.
حجت الاسلام ابراهیمی افزود: درجمهوری اسلامی عالمان بزرگ زیادی داریم که خود را وقف خدمت به اسلام نمودند که در سده اخیر حضرت امام خمینی (ره) و نیز رهبر معظم انقلاب از مصادیق برجسته آن هستند.
وی گفت: امروز مقام معظم رهبری انقلاب همه شیطنت های دشمنان درعرصه های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و فضای مجازی را به خوبی می شناسند و نسبت به آن موضع گیری های صریح و شجاعانه می نمایند.
حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: در اوایل پیروزی انقلاب نیز عالمان بزرگی همچون آیت الله طالقانی که از سوی امام راحل ابوذر زمان نام گرفتند و شهیدان مطهری و بهشتی وقت خود را وقف اسلام نمودند که دشمنان کینه توز انقلاب اسلامی این شخصیت ها را از ما گرفتند.
وی تصریح کرد: امروز منصب امامت جمعه دومین شهرستان بزرگ استان گلستان به حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی واگذار می شود که از علمای دارای سابقه درخشان در منصب امامت جمعه و نیز شخصیتی کم نظیر درکشور است.
عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با اشاره به ظرفیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی این شهرستان، خواستار تعامل و همکاری بیشتر همه مدیران ، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت بالاخص امام جمعه برای رشد و اعتلای گنبدکاووس و حرکت در مسیر تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی شد.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
کد N1364881

وبگردی