آفتاب

تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر بلندی های راهبردی العقبه

تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر بلندی های راهبردی العقبه

تهران-ایرنا- ارتش و کمیته های مردمی یمن بر تعدادی از پایگاه های واقع در کوه های استراتژیک العقبه مسلط شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری المسیره، ارتش و کمیته های مردمی یمن شامگاه پنجشنبه اعلام کردند که پیش از پاکسازی این ارتفاعات از مزدوران ائتلاف سعودی، تعدادی از آنها در حال فرار از این منطقه بودند.
این بلندی ها بر جاده راهبردی استان الجوف مشرف است و از این حیث نقش مهمی در مدیریت و کنترل ترابری در این منطقه ایفا می کند.
همچنین روز پنجشنبه در پی شلیک موشک «زلزال 3» به تجمع مزدوران سعودی در شهر «نهم» از توابع استان صنعا، حدود 50 مزدور کشته و زخمی شدند.
به گزارش ایرنا، یک منبع نظامی یمنی به المسیره گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته (چهارشنبه) یک فروند موشک زلزال 3 ساخت داخل به تجمع های مزدوران سعودی در منطقه «فرضه نهم» شلیک کرد که نزدیک به 50 کشته و زخمی برجای گذاشت.
این منبع افزود: مزدوران سعودی در حال تدارک برای پیشروی به سوی منطقه المجاوحه بودند.
نیروهای یمنی حملات خود را اقدامی در واکنش به نقض مکرر آتش بس و ادامه تجاوز عربستان و مزدوران سعودی به خاک این کشور می دانند.
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی از برخی کشورهای عربی بخصوص امارات و با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه شهروندان یمنی و زخمی شدند هزاران تن و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.
شبس**9241**1488**1613
کد N1364418

وبگردی