آفتاب
در دیدار هیات شورای صلح آمریکا

بشار اسد: نقش آمریکا بعنوان قدرتی بزرگ باید مثبت باشد نه آشوب و محاصره کشورها

بشار اسد: نقش آمریکا بعنوان قدرتی بزرگ باید مثبت باشد نه آشوب و محاصره کشورها

تهران-ایرنا- «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیات شورای صلح آمریکا گفت: نقش ایالات متحده آمریکا به عنوان یک قدرت بزرگ باید مثبت و مبتنی بر نشر علم و فرهنگ و فناوری باشد نه آشوب و تخریب و محاصره کشورها.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اسد دردیدار با هیات شورای صلح آمریکا به ریاست «هنری لویندورف» با بیان اینکه سیاست آمریکا در منطقه خاورمیانه به نفع ملت آمریکا و هیچ ملت دیگری در جهان نیست، افزود: سیاست دولت آمریکا در منطقه ما با منافع ملت آمریکا تناقض دارد و این سیاست به جای منطق و عقلانیت هر چه بیشتر به سوی خشونت متمایل می شود.
اسد در این دیدار، شرح مختصری از حوادث سوریه از ابتدا تا کنون ارائه کرد و گفت: عامل اساسی در ایجاد این بحران و سپس تبدیل آن به جنگ علیه ملت سوریه با ابزارهایی مانند سازمان های تروریستی و رژیم های حامی آنها این بود که دولت سوریه نخواست نقشی را در منطقه بازی کند که با منافع ملتش مطابقت ندارد.
اعضای هیات شورای صلح آمریکا نیز در این دیدار با سیاست جنگ افروزی و دخالت های دولت آمریکا در امور داخلی کشورهای دیگر مخالفت و بر اصرار این شورا برای تغییر این گونه سیاست ها تاکید کردند.
هیات آمریکایی تصریح کرد که انگیزه اصلی این هیات از سفر به دمشق، نگاهی واقعی به اوضاع سوریه و انتقال مشاهداتشان به افکار عمومی آمریکا و تلاش در جهت توقف جنگ و دخالت آمریکایی و غربی در سوریه است.
به گزارش ایرنا، سفر این هیات آمریکایی به سوریه با تحولات جدیدی مانند تشدید محاصره حلب و نیز فرمان بشار اسد برای بخشش افراد مسلح در صورت کنار گذاشتن سلاحشان همراه شده است.
این فرمان حکومتی شامل چهار بند است. بر اساس بند اول، هر فردی که به دلیلی سلاح حمله کرده یا سلاح در اختیار داشته باشد و از دادگاه فرار کرده یا از انظار متواری بوده است، در صورتی که پس از سه ماه از تاریخ صدور این حکم، خود را به مسئولان قضایی معرفی کند و سلاح خود را تحویل دهد، مشمول عفو واقع می شود.
همچنین بر اساس بند دوم فرمان اسد، هر کسی، فردی را ربوده باشد و سپس وی را سالم و بدون دریافت مبلغی آزاد کند، از همه مجازت هایی که براساس قانون شماره 20 صادره در سال 2013 برای این کار در نظر گرفته شده است، عفو خواهد شد.
شبس**9241**1572
کد N1364340

وبگردی