آفتاب

پیام تسلیت سفیر ایران در هند در پی درگذشت حجت الاسلام ذاکری کارگیلی

پیام تسلیت سفیر ایران در هند در پی درگذشت حجت الاسلام ذاکری کارگیلی

دهلی نو-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند روز پنجشنبه با صدور پیامی در گذشت حجت الاسلام محمد حسین ذاکری کارگیلی پایه گذار موسسه یاد بود امام خمینی (ره ) در کارگیل را به جامعه روحانیت،نمایندگان منطقه در مجالس قانونگذاری ،مردم کارگیل و لداخ و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت .

به گزارش ایرنا، در بخشی از پیام 'غلامرضا انصاری ' سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند آمده است این مرحوم عمر با برکت خود را همواره در راه تبلیغ دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و در خدمت رسانی به مردم صرف کرد و اطمینان دارم نام ایشان در کنار بزرگان دین و خادمان مردم بزرگ کارگیل د رتاریخ محفوظ خواهد ماند.
در ادامه این پیام اضافه شده است اینجانب به نمایندگی از سفارت جمهوری اسلامی رحلت جانسوز این عالم جلیل القدر را به عموم مردم لداخ و کارگیل و جامعه روحانیت تسلیت عرض می کنم و علو درجات و پاداش اخروی را برای وی از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم .
حجت الاسلام مهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هند ، حجت الاسلام صالح نماینده جامعه المصطفی در دهلی و تعدادی از علما نیز با صدور بیانیه هایی درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.
حجت الاسلام محمد حسین ذاکری کارگیلی از علاقمندان و پیروان بنیانگذار جمهوری اسلامی و از مبلغان واقعی اسلام در کارگیل روز پنجشنبه در سن 76 سالگی دعوت حق را لبیگ گفت و به دیدار معبود شتافت .
حجت الاسلام شیخ محمد حسین ذاکری درسال 1940 میلادی در خانواده ای مذهبی در کارگیل در ایالت جامو و کشمیر دیده به جهان گشود.
وی پس ازپایان دروس ابتدایی در محل تولد خود برای کسب معارف اسلامی رهسپار عراق شد و در نجف اشرف به کسب علوم دینی در محضر علمای بزرگ پرداخت.
مرحوم ذاکری در سال 1971 میلادی به علت بیماری به هند بازگشت و درسال 1973 انجمن اسلامی را در این منطقه تاسیس کرد.
وی با پیروزی انقلاب اسلامی با سفر به شهرهای مختلف هند تلاش زیادی را برای معرفی و آشنایی مردم با انقلاب اسلامی انجام داد .
مرحوم ذاکری با ایجاد بنیاد یاد امام خمینی (ره) ،حوزه علمیه امام خمینی (ره)،جامعه فاطمه الزهرا، تاسیس بانک اسلامی و مدارس شهید مطهری درکارگیل خدمات ارزنده ای را به مردم این منطقه انجام داد.
*آساق*1600
کد N1364263

وبگردی