آفتاب

امکان ردیابی بقایای هواپیمای مالزیایی با شبیه سازی رایانه ای

امکان ردیابی بقایای هواپیمای مالزیایی با شبیه سازی رایانه ای

تهران - ایرنا - به اعتقاد محققان ایتالیایی، بقایای هواپیمای MH370 از خطوط هوایی مالزی که چندی قبل سقوط کرد، ممکن است تا فاصله 500 کیلومتری شمال محل جستجوی کنونی در اقیانوس غرق شده باشد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از بی بی سی نیوز، این ارزیابی بر اساس محل اجزای کشف شده از بدنه هواپیما و شبیه سازی رایانه ای سقوط آن با توجه به وضعیت هوا و اقیانوس به دست آمده است.
این رویکرد با استفاده از اطلاعاتی که در طول دو سال گذشته در رابطه با جریان های آب اقیانوسی و شرایط باد در اقیانوس منجمد جنوبی و اقیانوس هند گردآوری شده است، تدوین شده و برای شناسایی نقطه شروع جستجو، چندین مورد شبیه سازی کامپیوتری انجام رفته است.
سپس اطلاعات حاصل از شبیه سازی با موقعیت اجزای کشف شده از هواپیمای مذکور مقایسه شده و نزدیک ترین شبیه سازی به عنوان نقشه راهنما مورد استفاده قرار گرفته است.
جمع بندی نهایی این است که بخش عمده هواپیما به احتمال زیاد در منطقه ای بین 28 و 35 درجه جنوبی قرار دارد. با وجود این بخش جنوبی تر این ناحیه یعنی بین 32 تا 35 درجه جنوبی با استفاده از دوربین های زیردریایی در حال جستجو است. به عبارت دیگر قسمت شمالی این منطقه هنوز به درستی جستجو نشده و ممکن است بقایای هواپیما در آن بخش قرار داشته باشد.
هواپیمای مالزیایی MH370 در ماه مارس 2014 میلادی در مسیر پرواز از کوالالامپور به پکن، با 239 سرنشین ناپدید شد. در طول دو سال گذشته حدود 120 هزار کیلومتر مربع از آب های غرب استرالیا مورد جستجو قرار گرفت و با توجه به فقدان مدارک قابل استناد در رابطه با غرق شدن هواپیما در غرب استرالیا، مقامات تصمیم گرفتند جستجوی آن را در طول چند هفته آتی متوقف کنند.
علمی (6) ** 9252**1440
کد N1364102

وبگردی