آفتاب

سرمایه گذاری در حوزه انرژی بادهای ساحلی در اروپا به 14 میلیارد یورو رسید

سرمایه گذاری در حوزه انرژی بادهای ساحلی در اروپا به 14 میلیارد یورو رسید

تهران - ایرنا - بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان WindEurope سرمایه گذاری در حوزه انرژی بادهای ساحلی، به یک رکورد شش ماهه دست یافت.

به گزارش گروه اخبارعلمی ایرنا از گاردین، در شش ماهه نخست سال میلادی جاری، 7 پروژه اروپایی در حوزه انرژی بادهای ساحلی، 14 میلیارد یورو سرمایه جذب کردند. این پروژه ها در مجموع 3.7 گیگا وات انرژی پاک تولید می کنند.
در این بین پروژه های انگلیسی با جذب 10.4 میلیارد دلار سرمایه، بالاترین رکورد را به خود اختصاص دادند.
بر اساس این گزارش، راه اندازی تاسیسات جدید در مقایسه با شش ماه اول سال گذشته 78 درصد کاهش داشته و تنها در دو کشور آلمان و هلند تاسیساتی با ظرفیت 511 مگاوات راه اندازی شده است.
جیلز دیکسون معاون اجرایی سازمان WindEurope، با اعلام این که انتظار می رود در سال آینده میزان راه اندازی تاسیسات جدید افزایش یابد، بر چالش های موجود در این حوزه تاکید کرد.
وی در این رابطه گفت: افزایش سرمایه گذاری، بیانگر تعهد کشورهای عضو به بهره برداری از انرژی بادهای ساحلی است. با وجود کاهش هزینه بهره برداری از بادهای ساحلی، برای حفظ این وضعیت به تاسیسات کارآمد نیاز داریم. تجهیزات موجود در پروژه های فعلی، کافی نیست و تعهدات کشورهای عضو کمتر از سرمایه موردنیاز برای اجرای برنامه های بعد از سال 2020 میلادی، است. این خطرات موقعیت رقابتی اروپا را در بهره برداری از انرژی بادهای ساحلی تهدید می کند.
این گزارش در پی مجموعه ای از اخبار ارایه شد که بر اساس آن ها هزینه های بهره برداری از انرژی بادهای ساحلی در پروژه های جدید در مقایسه با چیزی که در گذشته پیش بینی می شد، با سرعت بسیار بیشتری، رو به کاهش است.
علمی (6) ** 9259**1440
کد N1364091

وبگردی