آفتاب

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در هندوستان درپی درگذشت مرحوم ذاکری

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در هندوستان درپی درگذشت مرحوم ذاکری

دهلی نو-ایرنا- حجت الاسلام مهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هندوستان روز پنجشنبه در پیامی درگذشت حجت الاسلام محمد حسین ذاکری کارگیلی پایه گذار موسسه یاد بود امام خمینی(ره) و یکی از علمای بزرگ کارگیل را به خانواده وی ،مردم و علمای کارگیل تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا،در بخشی از پیام نماینده ولی فقیه در هندوستان آمده است:ایشان عالمی زاهد ، مبلغی خستگی ناپذیر، با اخلاص و مجاهدی نستوه بود که در دوران انقلاب اسلامی ،ندا و پیام نورانی انقلاب اسلامی را درک و در راستای دفاع از اندیشه های امام راحل گام های بلندی برداشت.
درادامه این پیام اضافه شده است مرحوم ذاکری در منطقه کارگیل توانست ضمن پایه گذاری مؤسسه یادبود امام خمینی (ره) به ترویج اندیشه آن مردبزرگ وسلوک معنوی وطریقت سیاسی او بپردازد و مردم منطقه را با ارزشهای انقلاب اسلامی آشنا کند.
در بخش دیگری از پیام نماینده ولی فقیه در هندوستان آمده است مرحوم ذاکری دراین راه با همراه جمعی از علما ازهیچ تلاشی دریغ نکرد و و بافداکاری وایثار تا پایان عمر ادامه داد .
در ادامه این پیام اضافه شده است ایشان تا پایان عمر بربیعت وتبعیت ازولی امر مسلمین حضرت ایه الله العظمی خامنه ای دام ظله العالی استوار وثابت قدم بود وحاضر بود دراین راه تمام وجودخود رافدا کند.
حجت الاسلام مهدوی پور در بخش دیگری از این پیام تصریح کرد مرحوم ذاکری به شدت از حرکت وحدت آفرینی که توسط علمای عالیقدر ومردم شریف وزحمتکش کارگیل ،آغازشد ، پشتیبانی کرد و مجموعه مؤسسه را به سمت اتحاد ویگانگی باجریان مقابل سوق داد.
وی در ادامه این پیام با تاکید بر ادامه راه مرحوم ذاکری بر حفظ وحدت و همدلی و صیانت از ارزشهای انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره) تاکید کرد.
حجت الاسلام محمد رضا صالح رئیس نماینده جامعه المصطفی در هند نیز با صدور پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم ذاکری گفت که وی فردی انقلابی ،ثابت قدم و از ارادتمندان بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که تا پایان عمر وفادارانه در کنار انقلاب اسلامی و آرمان های آن باقی ماند.
درادامه این پیام اضافه شده است وی عمری را در راه ترویج مکتب اهل بیت و تربیت طلاب و شاگردان مکتب امام جعفر صادق (ع )در حوزه های علمیه صرف کرد.
رئیس نمایندگی جامعه المصطفی هند گفت که یاد و نام مرحوم 'ذاکری'به عنوان روحانی وارسته و مورد احترام و اعتماد مردم ،بنیانگذار موسسه یاد بود امام خمینی (ره)، حوزه علمیه امام خمینی (ره) و جامعه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) در شهر کارگیل مانند صدقه جاریه ای است که برای همیشه ماندگار خواهد ماند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین ذاکری کارگیلی از علاقمندان و پیروان بنیانگذار جمهوری اسلامی و از مبلغان واقعی اسلام در کارگیل روز پنجشنبه در 76 سالگی دعوت حق را لبیگ گفت و به دیدار معبود شتافت .
حجت الاسلام شیخ محمد حسین ذاکری درسال 1940 میلادی در خانواده ای مذهبی در کارگیل در ایالت جامو و کشمیر دیده به جهان گشود.
وی پس ازپایان دروس ابتدایی در محل تولد خود برای کسب معارف اسلامی رهسپار عراق شد و در نجف اشرف به کسب علوم دینی در محضر علمای بزرگ پرداخت.
مرحوم ذاکری در سال 1971 میلادی به علت بیماری به هند بازگشت و درسال 1973 انجمن اسلامی را در این منطقه تاسیس کرد.
وی با پیروزی انقلاب اسلامی با سفر به شهرهای مختلف هند تلاش زیادی را برای معرفی و آشنایی مردم با انقلاب اسلامی انجام داد .
مرحوم ذاکری با ایجاد بنیاد یاد امام خمینی (ره) ،حوزه علمیه امام خمینی (ره)،جامعه فاطمه الزهرا، تاسیس بانک اسلامی و مدارس شهید مطهری درکارگیل خدمات ارزنده ای را به مردم این منطقه انجام داد.
*آساق*1600
کد N1364033

وبگردی