آفتاب

ایتالیا کیفیت کفش ایران را تضمین می کند

ایتالیا کیفیت کفش ایران را تضمین می کند

تبریز- ایرنا- رئیس مرکز تحقیقات چرم و کفش آسماک ایتالیا با بیان اینکه آماده مشارکت با ایران در زمینه توسعه صنعت چرم و کفش هستیم، گفت: در نظر داریم گواهینامه هایی برای تضمین کیفیت کفش ایران برای فروش در بازارهای جهانی صادر کنیم.

'ماریو پوچی' روز پنجشنبه در حاشیه ششمین همایش چرم، کفش و صنایع وابسته ایران در تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توانمندی ایران در تولید کفش را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: صنعت چرم در ایران به یک سنت قدیمی برمی گردد و این صنعتی نیست که امروزه بوجود آمده باشد بلکه از دیرباز بوده و انتظار زیادی از آن هست.
وی با بیان اینکه این صنعت نقش خیلی مهمی در اقتصاد بازی کرده و فرصت های زیادی برای اشتغال ایجاد می کند، اظهارکرد: ما هم در ایتالیا صنعت خیلی قدیمی چرم و کفش داریم و برای همین اشتراک زیادی بین ایران و ایتالیا برای گسترش این صنعت وجود دارد.
رئیس مرکز تحقیقات چرم و کفش ایتالیا با اعلام اینکه از سال 2004 در همین زمینه با ایران همکاری داشته ایم ، افزود : همکاری ها با ایران ابتدا با حمایت از صنایع کوچک تا رسیدن به توسعه و بعد حمایت از صنایع بزرگ و سرانجام تا صادرات کفش پیش می رود .
'پوچی' با بیان اینکه شرکت آسمال ایتالیا دارای برند جهانی است و ما 80 درصد ماشین آلات تولید کفش و چرم این شرکت را به 130 کشور صادر می کنیم، افزود: همکاری ما با ایران فقط مختص انتقال ماشین آلات نیست بلکه همکاری هایمان را برای آموزش تکنیکی تا رسیدن به کیفیت عالی در سطح جهانی ادامه می دهیم.
وی رابطه صنعت کفش و چرم کشورش با ایران را خیلی خوب توصیف کرد و گفت: با هیچ کشور دیگری تا این سطح نیست .
ششمین همایش چرم، کفش و صنایع وابسته ایران با حضور صاحبان واحدهای تولیدی و صاحب نظران در تبریز برگزار شد.
در این همایش شرکت کنندگان با صدور قطعنامه ای بر تقویت نقش تشکل های صنعتی و اتحادیه های صنفی در نظام تصمیم سازی تاکید کرده و تلاش برای اتخاذ سیاست های سخت گیرانه برای مبارزه با ورود قاچاق کفش به کشور و اصلاح نظام مالیات بر ارزش افزوده در صنعت چرم و کفش را خواستار شدند.
همچنین کارشناسان این حوزه ایجاد شبکه توزیع بین المللی برای صادرات کفش ایران و احیا جایگاه کفش ایران ضروری دانسته و بر مشارکت فعالان صنعت چرم و کفش در نمایشگاه های بین المللی تاکید کردند.
جریان سازی جهت ترویج استفاده از چرم و کفش ایرانی از طریق رسانه ها، بهبود توانمندی نیروی انسانی فعال در صنعت چرم و کفش از طریق دوره های آموزشی، جذب سرمایه گذاری خارجی، مذاکره با شهرک های صنعتی جهت تاسیس شهرک های صنعتی تخصصی چرم و کفش، تشکیل بانک اطلاعات متخصصان چرم و کفش و انجام مطالعات تطبیقی برای افزایش بهره وری تولید در صنعت کفش از جمله اهداف این همایش بود.
6132/518
کد N1364021

وبگردی