آفتاب

حزب حاکم ونزوئلا خواهان غیر قانونی خواندن ائتلاف اپوزیسیون شد

حزب حاکم ونزوئلا خواهان غیر قانونی خواندن ائتلاف اپوزیسیون شد

مادرید- ایرنا- حزب حاکم سوسیالیست متحد ونزوئلا از شورای ملی انتخاباتی خواست؛ ثبت ائتلاف 'میز وحدت دموکراتیک' به عنوان حزب که خواهان برگزاری همه پرسی برای عزل رئیس جمهوری است را به دلیل تقلب انتخاباتی ابطال کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، «خورخه رودریگز» نماینده حزب دولت روز چهارشنبه در مقر شورای انتخاباتی در جمع خبرنگاران گفت: ما برای درخواست ابطال ثبت ائتلاف مخالف دولت (میز وحدت دموکراتیک) به عنوان حزب که مرتکب بزرگترین تقلب انتخاباتی در تاریخ شده، به اینجا آمدیم.
وی بااشاره به درخواست مذکور به دلیل بی نظمی های مورد ظن قرار گرفته در جریان جمع آوری امضا برای تقاضای فعال کردن همه پرسی عزل «نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ازجمله دربرگیری امضای افراد فوت شده، سیاستمداران فاقد صلاحیت و افراد زیر سن 18 سال را فاقد وجاهت قانونی دانست.
رودریگز خاطرنشان ساخت که شورای ملی انتخاباتی موظف به رسیدگی فوری و سریع این درخواست است؛ هرچند که از صحبت در مورد عواقبی که این درخواست می تواند بر روی پروسه همه پرسی عزل مادورو داشته باشد، خودداری کرد.
طرفداران حزب حاکم در ماه ژوئن گذشته نیز یک درخواست رسیدگی در نزد دیوان عالی کشور به دلیل تقلب احتمالی در امضاهای ارائه شده از سوی اپوزیسیون در نامه درخواست برگزاری همه پرسی را ثبت کرده بود.
در عین حال، میز وحدت دموکراتیک قرار است روز چهارشنبه فراخوانی برای برگزاری تظاهرات تا محل شورای انتخاباتی به منظور طرح درخواست از شورای انتخاباتی در مرحله جدید فرآیند برای همه پرسی انجام دهد.
فراخوان مرحله جدید، شامل جمع آوری 'ابراز تمایل' 20 درصد افراد موجود در ثبت انتخاباتی، معادل چهار میلیون رأی دهنده در همین راستاست.
این در حالی است که تیبیسای لوسنا رئیس شورای انتخاباتی متعهد شده بود که روز سه شنبه در مورد حسابرسی امضاهای جمع آوری شده از سوی حزب ائتلاف مخالف دولت، گزارشی را ارایه دهد اما در ساعت 20 سه شنبه شب به وقت محلی (5 و سی دقیقه روز چهارشنبه تهران)، در بیانیه ای اعلام کرد که این کار را به شش روز دیگر موکول می کند.
وی در این مورد، تهدید کرد که اگر اقدامات خشونت آمیزی در تظاهرات اپوزیسیون که قصد دارند به مقرهای مختلف انتخاباتی در سراسر کشور بروند صورت گیرد، فعالیت های انتخاباتی به تعویق خواهد افتاد.
شبد**اروپام**5**491**1528**1504
کد N1363687

وبگردی