آفتاب
میانگین سن والدین شهدا 79 سال/

بنیاد شهید حق مراقبت از والدین شهدا پرداخت می کند

بنیاد شهید حق مراقبت از والدین شهدا پرداخت می کند

تهران- ایرنا- معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به میانگین سن والدین شهدا با 79 سال، بنیاد شهید با همکاری بیمه ایران، حق مراقبت و نگهداری از والدین شهدا را پرداخت می کند.

مهدی ایزدی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: به همین منظور بنیاد شهید تفاهم نامه و قراردادی با شرکت بیمه ایران منعقد کرده تا از این طریق حق مراقبت، نگهداری یا پرستاری در منزل به عهده بیمه ایران به افراد نگهدارنده پدران و مادران شهدا پرداخت شود.
وی اظهارداشت: شرکت بیمه ایران به عنوان طرف قرارداد بیمه تکمیلی بنیاد شهید است و به تناسب قراردادی که با این شرکت داریم والدین و همسران شهدا از خدمات نگهداری بهره مند می شوند.
ایزدی ادامه داد: بنیاد شهید برای حق مراقبت از والدین شهدا طبق تفاهم نامه عمل می کند و اکنون این طرح درحال انجام است.
معاون تعاون و اموراجتماعی بنیاد شهید با بیان اینکه 175هزار نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند، گفت: به طور طبیعی باید با توجه به اینکه 220 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است، 440 هزار مادر و پدر شهید داشته باشیم اما رقم خانواده های شهدا بسیار پایین تر است.
وی اظهارکرد: 107 هزار مادر و 65 پدر شهید در قید حیات هستند، البته میانگین سن والدین شهدا 79 سال است.
ایزدی خاطرنشان کرد: طبق این قرارداد پرداخت هزینه حق مراقبت آن دسته از والدین گرامی شهدا که دچاربیماریهای صعب العلاج هستند از طریق بیمه در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن موذنی معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز پیشتر گفت: پدران و مادران شهدا به عنوان منابع اصلی جمع آوری خاطرات شهدا هستند اما متاسفانه سالانه حدود 10 تا 11 هزار نفر از والدین شهدا از دنیا می روند و خاطرات شهدا به فراموشی سپرده می شود.
براساس آماربنیاد شهید، تعداد جانبازان کل کشور 546 هزار و 108 نفر است که از این تعداد 320 هزار و 528 نفر جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) و 225 هزار و 580 نفر (شامل41درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند.
همچنین 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.
اجتمام(4)**7268** 1724
کد N1363264

وبگردی