آفتاب

حکیم در دیدار با سفیر آمریکا: عراق نیازی به مشارکت زمینی نیروهای خارجی ندارد

حکیم در دیدار با سفیر آمریکا: عراق نیازی به مشارکت زمینی نیروهای خارجی ندارد

تهران – ایرنا – رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز چهارشنبه در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد گفت: نیروهای عراقی توانایی آزادسازی موصل را دارند و ما تنها نیاز به پوشش هوایی و اطلاعاتی داریم.

به گزارش پایگاه مرکزی خبر عراق، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با «استوارت جونز» افزود: عملیات آزادسازی شهر موصل یک عملیات ملی و میهنی است و نیروهای عراقی خواهند توانست تروریسم را شکست دهند.
وی همچنین خواستار افزایش فعالیت های امنیتی و اطلاعاتی برای دفع واکنش داعش طی عملیات آزادسازی موصل شد.
حکیم با اشاره به خطر تروریسم در جهان افزود: بازگشت امنیت کشورهای جهان به آزادسازی موصل از تروریست ها ارتباط دارد و بنابراین می توان گفت که آزادسازی نه تنها یک ضرورت ملی، بلکه یک ضرروت جهانی برای برقراری امنیت در جهان است.
وی در پایان بار دیگر تاکید کرد که عراق دارای نیروی نظامی لازم برای آزادسازی موصل است و فقط نیاز به پوشش هوایی و اطلاعاتی دارد.
در این دیدار دو طرف در مورد آخرین تحولات عراق و منطقه با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند.
پیشتر اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در دیدار با حیدر العبادی اعلام کرده بود که، واشنگتن 560 سرباز دیگر برای کمک به نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل به عراق اعزام می کند.
برخی رسانه های عراقی به نقل از مقام های نظامی عراق از نزدیکی زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل خبر داده اند.
نیروهای عراقی طی چند ماه گذشته مناطقی را در شمال و غرب عراق از جمله، رمادی، هیت، فلوجه و همچنین مناطقی در شمال استان صلاح الدین را از عناصر گروهک تروریستی داعش پاکسازی کرده اند.
خاورم**9365**1144
کد N1363181

وبگردی