آفتاب
رئیس امور عشایری ایران:

طرح تنظیم تقویم و سامانه اطلاعات تولیدات عشایری کشور تدوین می شود

طرح تنظیم تقویم و سامانه اطلاعات تولیدات عشایری کشور تدوین می شود

سمنان- ایرنا- رئیس امور عشایری ایران گفت: طرح تنظیم تقویم تولیدات عشایری و سامانه اطلاعات تولیدات عشایری در فضای مجازی، در دست تدوین است.

کرمعلی قندالی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در سمنان افزود: یکی از نیازهای ضروری و اجتناب ناپذیر برای بازاریابی و بازاررسانی تولیدات عشایر، کسب اطلاعات دقیق از آنهاست.
وی تصریح کرد: با ایجاد سامانه اطلاعات تولیدات عشایری با استفاده از فضای مجازی، برای تولیدات عشایر در کشور و حوزه بین المللی، بازاریابی و بازاررسانی می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه 70 درصد معیشت عشایر به دام وابسته است، باید از تمام ظرفیت های موجود برای تقویت تولیدات عشایر استفاده کرد.
قندالی گفت: هدفگذاری مسئولان امور عشایر و اتحادیه های تعاونی عشایری، فقط بازارهای محلی نباشد و صدور دام به بازارهای منطقه ای را نیز مدنظر داشته باشند و همه برای راه اندازی و اطلاع رسانی محصولات عشایری از طریق این سامانه، تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.
رئیس امور عشایری ایران ، درباره طرح تنظیم تقویم تولیدات عشایری کشور، گفت: برای مدیریت بر تولیدات عشایری باید اطلاعات نوع کالا، زمان و چگونگی تولید و میزان حجم تولیدات در دسترس باشد و به این منظور، طرح تنظیم تقویم تولیدات عشایری کشور، در دست تدوین است.
وی، مزایای این طرح را دسترسی دقیق به اطلاعات تولیدات عشایری دانست و افزود: درحال حاضر انبوهی از محصولات با تنوع زیاد وجود دارد که اطلاعات دقیقی از میزان تولید برای مدیریت آنها، در دسترس نیست.
رئیس امور عشایری ایران، توسعه و تقویت تشکل ها را یکی از سیاست های راهبردی سازمان امور عشایر اعلام کرد.
قندالی افزود: درحال حاضر، در کل کشور حدود 220 تشکل با عنوان اتحادیه و تعاون عشایری و 318 صندوق خُرد زنان وجود دارد و تلاش های زیادی برای تقویت و توسعه تشکل ها انجام شده است.
وی گفت: سال 94 هیات دولت در حدود 570 میلیارد ریال برای توانمندسازی و افزایش سرمایه تشکل های عشایری مصوب کرد که بخشی از آن، تخصیص داده شد و امید است سال 95 به طور کامل این اعتبار تخصیص یابد.
رئیس امور عشایری ایران افزود: برای تقویت این تشکل ها باید از ظرفیت و مشارکت مردم استفاده شود.
کرمعلی قندالی، رئیس امور عشایری ایران برای معرفی مدیرکل امور عشایری استان، به سمنان سفر کرده است.
در این آئین، با حضور محمدرضا خباز استاندار و سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهادکشاورزی و جمعی از مسئولان و مدیران سمنان، حمیدرضا حسینی به عنوان مدیرکل امور عشایری استان سمنان معرفی شد.
5.9 درصد مساحت کشور حوزه قلمرو عشایر است.
استان سمنان بیش از 14 هزار نفر در قالب سه هزار و 69 خانوار عشایر دارد.
7342/6103
کد N1362959

وبگردی