آفتاب

دبیرکل کمیته المپیک: ترکیب رنگ لباس کاروان ایران امروز نهایی می شود

دبیرکل کمیته المپیک: ترکیب رنگ لباس کاروان ایران امروز نهایی می شود

تهران - ایرنا - دبیرکل کمیته ملی المپیک از تصویب نهایی ترکیب رنگ لباس کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک در مراسم رژه خبر داد و گفت: این لباس ترکیبی از رنگ های پرچم مقدس کشورمان است.

به گزارش ایرنا، شاهرخ شهنازی امروز (چهارشنبه) پس از پایان نشست مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش می کنیم لباسی در شان کاروان ایران و با نمادی از رنگ های پرچم مقدس کشور آماده شود.
وی افزود: تغییرات در ترکیب رنگ لباس ورزشکاران که به صورت یونیفورم طراحی شده در حال انجام است و این لباس به تائید وزارت ورزش و جوانان نیز رسیده است.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود برای انتخاب لباس کاروان ایران قبلا همفکری های لازم صورت می گرفت؟ گفت: همینطور است و باید کارشناسی بیشتری برای طراحی لباس کاروان ایران در مراسم رژه صورت می گرفت. البته ما هم بلافاصله پس از مطرح شدن انتقادات و نظرات آحاد جامعه، این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و لباس جدید نیز طبق قولی که به ما داده شده است، قبل از مراسم افتتاحیه به ما تحویل داده خواهد شد.
شهنازی درباره اضافه شدن یک سهمیه دیگر به ایران از سوی عادل مجللی در رشته قایقرانی کانو، گفت: این سهمیه را به این ورزشکار و فدراسیون قایقرانی تبریک می گویم. این سهمیه متعلق به مجللی بود زیرا تلاش های زیادی برای کسب سهمیه کرده بود و خوشبختانه به حق خود رسید. امیدوارم با انگیزه بالا بتواند در بازی های المپیک رکورد خوبی ثبت کند.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود بازیکنان تیم ملی والیبال در مراسم رژه حضور نخواهند داشت؟ گفت: این موضوع صحت ندارد و این بازیکنان نیز در مراسم رژه حضور خواهند داشت.
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: به نظر می رسد بیش از 60 نفر از اعضای کاروان ایران در مراسم رژه حضور داشته باشند و ورزشکاران رشته هایی مانند کشتی، وزنه برداری و تکواندو در این مراسم حضور ندارند.
وی درباره وضعیت جسمانی بهادر مولایی وزنه بردار سنگین وزن تیم ملی پس از تصادف هفته گذشته، گفت: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان حمایت های لازم را از این ورزشکار انجام می دهد زیرا مولایی یکی از ذخیره های ورزش ایران به شمار می رود.
ورزشی 2024 ** 9250** 1701
کد N1362656

وبگردی