آفتاب

هشدار کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به اوضاع نامناسب اقتصادی این کشور

هشدار کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به اوضاع نامناسب اقتصادی این کشور

پکن - ایرنا - کمیته مرکزی حزب حاکم کمونیست چین در نشست خود به شکل کم سابقه ای هشدار داد که اوضاع اقتصادی کشور که عنوان دومین اقتصاد دنیا را یدک می کشد، به هیچ وجه مطلوب نیست.

به گزارش ایرنا، ریاست نشست این هفته را که «شی جین پینگ» دبیرکل حزب و رییس جمهوری خلق چین بر عهده دارد، به او گفته شده است که باید برای حل مشکلات اقتصادی چاره اندیشی کرد.
در حالی که رشد اقتصادی چین برای سال جاری میلادی بین 6.5 تا هفت درصد پیش بینی شده است، اعضای مهمترین ارگان سیاسی کشور که سیاستگذاری های اقتصادی را نیز بر عهده دارد، رشد اقتصادی را یک چالش برای کشور دانستند.
آنها افزودند که در جریان بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که تهدیدهای اقتصادی وجود دارد که شایسته توجه بیشتری است.
خبرگزاری شین هوا گزارش کرده است که در نشست کمیته مرکزی، اعضا موافقت کرده اند که اصلاحات در زمینه عرضه و تقاضا در نیمه دوم سال باید انجام شود.
در اجلاس تاکید شد که نباید اجازه داد تولید از ظرفیت های مورد نیاز فراتر برود و لازم است موسسات دولتی و همه بخش های مالی اصلاحاتی ریشه دار انجام دهند.
یکی از درخواست های اعضای کمیته مرکزی این بود که روند شهری شدن تسریع شود تا روستاییان ضمن سکونت در شهرها باعث افزایش تقاضا شوند.
با کاهش سرمایه گذاری خارجی مستقیم و کاهش صادرات در برخی از ماه های سال چین بتدریج تمرکز رشد اقتصادی خود را بر افزایش مصرف و تقاضا و توسعه صنعت خدمات قرار داده است.
در بیانیه ای که امروز چهارشنبه خبرگزاری چین از طرف کمیته منتشر کرده آمده است که باید حباب دارایی ها شکسته شده و به کاهش مالیات کمک شود تا بتوان به چرخه رشد اقتصادی کمک کرد.
کمیته مرکزی حزب کمونیست چین می افزاید که بسیاری از موسسات اقتصادی برآورد کرده اند که این کشور از رکود اقتصادی فزاینده رنج می برد و باید اصلاحات را به پیش سوق داد و بخش خصوصی را بجای سپرده گذاری در بانک ها به سرمایه گذاری تشویق کرد.
دولت چین هم امروز به دنبال کمیته مرکزی حزب یک بیانیه منتشر کرد و خواستار اصلاحات و تقویت صنایعی شد که به امنیت ملی پیوند خورده است.
در این بیانیه آمده است که همه تلاش ها در کشور باید متمرکز بر رشد اقتصادی و برون رفت از رکود و بازگرداندن اوضاع به حال عادی باشد و همه موسسات باید برای مقابله با چالش های اقتصادی تلاش کنند.
آساق**231**1597
کد N1362260

وبگردی