آفتاب

'جان کری' به زودی به پاکستان سفر می کند

'جان کری' به زودی به پاکستان سفر می کند

اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد مایل است برای مرور روابط دوجانبه واشنگتن-اسلام آباد و رایزنی درخصوص تحولات منطقه ای، به زودی به پاکستان سفر کند.

'جان کری' این موضوع را در دیدار روز گذشته خود با 'سرتاج عزیز' مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی در حاشیه اجلاس وزرای خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) در 'وینتیان' پایتخت لائوس مطرح کرد.
وزارت امور خارجه پاکستان ضمن اعلام این خبر، به زمان دقیق سفر کری به اسلام آباد اشاره نکرد.
کری در این ملاقات به سرتاج عزیز اطمینان داد که آمریکا آماده بهبود و توسعه روابط خود با پاکستان در ابعاد و زمینه های گوناگون است.
دو طرف در این ملاقات علاوه بر گفت و گو درباره موضوع های مربوط به روابط دوجانبه، بطور ویژه به موضوع افغانستان نیز پرداختند و بر ضرورت تقویت روند صلح افغانستان تاکید کردند.
در ماه های اخیر، تنش ها میان واشنگتن و اسلام آباد بر سر طیف وسیعی از مسائل تشدید شده است. کنار کشیدن آمریکا از توافقنامه فروش جنگنده های اف-16 به پاکستان، نزدیک شدن روابط واشنگتن و دهلی نو، محکوم شدن پاکستان از سوی آمریکا به برخورد تبعیض آمیز با گروه های تروریستی، فشارهای آمریکا بر پاکستان برای محدود کردن توان هسته ای این کشور، کشته شدن ملا اختر منصور توسط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در خاک پاکستان و ... از جمله مواردی است که سبب شده اختلاف های میان پاکستان و آمریکا به ویژه در ماه های اخیر تشدید شود.
آساق**1723
کد N1362256

وبگردی