آفتاب

تشدید اعتراضات برای دفاع از شیخ عیسی قاسم / هشدار رژیم آل خلیفه نسبت به برپایی اعتراض همگانی در بحرین

تشدید اعتراضات برای دفاع از شیخ عیسی قاسم / هشدار رژیم آل خلیفه نسبت به برپایی اعتراض همگانی در بحرین

تهران - ایرنا - گروه نیروهای انقلابی مخالف رژیم بحرین از مردم خواسته است که در اعتراض به آغاز محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور، روز چهارشنبه دست به راهپیمایی گسترده سراسری زده و خشم خود را از این اقدام به نمایش بگذارند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «مرآة البحرین» با انتشار این خبر افزود: در همین حال وزارت کشور بحرین نسبت به هرگونه تظاهرات مردمی در این کشور هشدار داده است.
'طارق الحسن' رئیس امنیت عمومی بحرین هشدار داد: مردم به دعوت های تحریک آمیز یا هرگونه اخلال در امنیت و نظم عمومی توجه نکنند.
وی افزود: برای برخورد با هرگونه تخلف، ایجاد مشکل در نظم عمومی، تلاش برای ایجاد ترافیک عمومی و اقداماتی از این دست تمام اقدامات و تدابیر لازم را به کار خواهیم بست.
او ادامه داد: این اقدامات با هدف به مخاطره انداختن امنیت، صلح و ثبات کشور و هدف گرفتن منافع شهروندان و در ادامه روند فراخوان های غیرقانونی برای تجمع در اماکن عمومی صورت می گیرد.
این درحالی است که سه شنبه شب نیز بحرین شاهد اعتراضات مردمی، تجمع و سردادن شعار علیه مقامات منامه بود.
جمع زیادی از مردم و هواداران شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، در اعتراض به اعلام آغاز محاکمه او که امروز(چهارشنبه) برگزار می شود، پس از نماز مغرب و عشا به خیابان ها آمدند؛ آنها به سیاست های رژیم بحرین در قلع و قمع شیعیان این کشور و اعمال فشار، تهدید، ارعاب و برخورد با شیخ عیسی قاسم اعتراض و با سردادن شعارهایی مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کردند.
بعداز ظهر سه شنبه تمامی مراکز تجاری و مغازه ها در منامه و حومه آن بسته شد و مردم بحرین از تردد به اماکن خرید خودداری کردند.
براساس این گزارش، تظاهرات و اعتراض های مردمی در اماکن عمومی مناطق مختلف بحرین صورت گرفته است.
مردم برای همراهی با این اعتراض ها، چراغ های منازل خود را خاموش کردند و به سردادن شعار علیه رژیم آل خلیفه از فراز بام منازل پرداختند.
شاهدان عینی گفتند، مقامات امنیتی بحرین با تشدید اقدامات و تدابیر امنیتی در منطقه الدراز(محل اقامت شیخ عیسی قاسم) تلاش کردند مانع گسترش اعتراضات به سایر مناطق شوند.
محدوده اطراف منزل این روحانی شیعه از ماه گذشته که رژیم بحرین اعلام کرد تابعیت او را لغو کرده است، شاهد حضور هزاران معترض شیعه به این تصمیم آل خلیفه است.
رژیم آل خلیفه اخیرا در اقدامی بر خلاف قوانین انسانی، تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را لغو کرد.
سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در 31 خرداد ماه امسال که مغایر ابتدایی ترین مبانی حقوق بشر در قوانین بین الملل است، موجب افزایش تنش و اعتراضات مردمی در بحرین شد و تظاهرکنندگان با اجتماع مقابل منزل او٬ لغو این حکم را خواستار شدند؛ این اقدام رژیم بحرین، اعتراض مردم در کشورهای دیگر و نهادهای حقوق بشری بین المللی و منطقه ای را نیز در پی داشته است.
دادگاه رژیم آل خلیفه همچنین اخیرا حکم نهایی انحلال جمعیت «الوفاق» بزرگ ترین جمعیت مخالف این کشور را صادر کرد.
براساس این حکم، اموال و دارایی های این جمعیت نیز به نفع دولت مصادره خواهد شد؛ دادگاه بحرین پیش تر فعالیت این جمعیت را به تعلیق در آورده بود.
شبک**۶۰۰۲**1021** 1917
کد N1362230

وبگردی