آفتاب

معاون سیاسی وزیر کشور : امنیت پایدار در گرو حضور مردم است

معاون سیاسی وزیر کشور : امنیت پایدار در گرو حضور مردم است

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی وزیر کشور گفت: امنیت پایدار کشور در گرو حضور مردم در همه صحنه های مهم زندگی اجتماعی و سیاسی است.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در همایش فرمانداران و بخشداران آذربایجان غربی که با حضور استاندار آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد، افزود: خوشبختانه کشور جمهوری اسلامی ایران از امنیت کامل برخوردار بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی بیان کرد : بعد دیگری از امنیت در سایه حضور مردم در صحنه به خصوص در انتخابات حاصل می شود چرا که مردم به عنوان سرمایه اجتماعی با حضور خود می توانند امنیت پایدار را حفظ و ایجاد کنند.
وی به اتفاقات و رخدادهای اخیر و ناامنی در کشورهای عراق، سوریه و برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی اشاره کرد و گفت: کشور ما در منطقه از ثبات و امنیت مقبول و مطلوبی برخوردار است.
وی اظهارکرد : در خصوص آسیب های اجتماعی مطالعات عمیقی صورت گرفته و جمع بندی آن در اختیار استان ها قرار گرفته است تا مسئولان استان ها نسبت به مسائلی که در استان رخ می دهد، آگاه شوند.
معاون سیاسی وزیر کشورهمچنین گفت : با گذشت بیش از سه سال از کار دولت تدبیر و امید، هر روز انتقاداتی علیه عملکرد دولت صورت می گیرد که این نقدها وقتی به دور از انصاف باشد، مطلوب نیست و تخریب محسوب می شود و این وظیفه ماست که با روشنگری و اطلاع رسانی به موقع مردم را در جریان اقدامات و عملکرد دولت قرار دهیم.
معاون سیاسی وزیر کشور به دستاوردهای مذاکرات و برجام اشاره کرد و افزود : افرادی که به الفبای سیاسی آشنایی دارند، می دانند که تیم مذاکره کننده به درستی به وظیفه خود عمل کرد و در بحث برجام و سیاست های خارجی ادعایی که دولت کرده بود، در مرحله اجرا با قاطعیت عمل کرد و برجام به نتیجه رسید، لذا باید از شرایطی که فراهم شده، حداکثر استفاده را بکنیم.
مقیمی ادامه داد : پس از این مذاکرات، استان هایی که به خوبی ورود کردند توانستند سرمایه گذاران خارجی را جذب کنند که در برخی موارد به اندازه سرمایه گذاری های بعد از انقلاب است.
وی اضافه کرد : برجام شرایط را برای ما تغییر داد که اگر بتوانیم درست از آن استفاده کنیم، منافع زیادی را نصیب کشور می کند.
وی گفت : دولت تلاش می کند تا برجام را به جایی برساند که وضعیت و شرایط اقتصادی مساعدی فراهم شود.
معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی اضافه کرد : درحال حاضر وظیفه فرمانداران و بخشداران سنگین است چرا که اگر در مدت باقیمانده از دولت، اعتبارات به درستی هزینه شود، تحولی در اقتصاد کشور رخ خواهد داد.
وی انجام درست برنامه ها و اطلاع رسانی و روشنگری از اقدامات و عملکرد دولت را دو وظیفه عمده دولتمردان ذکر کرد و گفت : اگر تنها بخشی از کارهایی که در دولت انجام می شود، به مردم اطلاع رسانی شود، اعتماد مردم جلب شده و فاصله دولت و مردم کمتر می شود.
به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی معان سیاسی وزیر کشور درجریان سفر یک روزه به ارومیه در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی و اداری آذربایجان غربی نیز به سخنرانی پرداخت.
شبک1905 / 1064
کد N1362027

وبگردی