آفتاب

استاندار:850 میلیارد ریال اعتبار در دولت یازدهم به راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری کمک شد

استاندار:850 میلیارد ریال اعتبار در دولت یازدهم به راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری کمک شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت که دولت یازدهم 850 میلیارد ریال اعتبار به بخش راه و شهرسازی این استان کمک اعتباری کرده است .

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در جمع پیمانکاران، فعالان اقتصادی، عمرانی و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرکرد اظهار کرد: 750 میلیارد ریال از این میزان کمک اعتباری و 100 میلیارد ریال کمک خرید ماشین آلات راهداری و راهسازی بوده است.
به گفته وی،در سه سال اخیر در حالی که خزانه خالی و مشکلات بودجه ای و تحریم های اقتصادی وجود داشت، اما با مساعدت دولت یازدهم ، در حوزه عمران، راه و شهرسازی در این استان تحولات چشم گیری اتفاق افتاد.
وی افزود: سفر رییس جمهوری و هیات دولت به این استان ، دستاوردهای مطلوبی از جمله خط ریلی اصفهان به چهارمحال و بختیاری به خوزستان را به دنبال داشت.
استاندار گفت: بازگشایی جاده کارون 4، اتمام جاده چهار خطه شهرکرد به بن از جمله طرحهای مهم دولت یازدهم در استان بود و اکنون طرح جاده چهار خطه شهرکرد به بروجن نیز با جدیت در دست پیگیری است.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: چهارخطه شهرکرد به بن پیگیری و به اتمام رسید، بخش هایی از چهار خطه شهرکرد به بروجن به لردگان در حال پیگیری و در دست اقدام است.
به گفته وی، تکمیل جاده کارون 4 که در آن طرح 9 تونل در مسیر احداث و به طول 12 کیلومتر و با یکهزار و 140 میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.
وی تصریح کرد: احداث 160 کیلومتری باند دوم شهرکرد به بروجن که بخش عمده ای از آن اجرا شده است در این دولت پیگیری شد.
سلیمانی دشتکی،طرح های باند دوم چهار خطه اصفهان -سامان- شهرکرد با 45 درصد پیشرفت فیزیکی، کمربندی سامان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل 13 کیلومتر جاده فارسان، تکمیل تونل فارسان به دشتک و حفر تونل چری را از مهم ترین طرح های راهسازی استان برشمرد.
وی، جاده شهرکرد به شلمزار به ناغان به کارون 4 را از دیگر طرح های مهم راهسازی استان برشمرد و اظهار کرد: این طرح باید به صورت اولویت بندی چهار خطه شود.
در این نشست نمایندگان پیمانکاران و انجمن های نظام مهندسی در چهارمحال و بختیاری بهسازی و توسعه زیرساخت های ارتباطی و جاده ای در استان، توسعه راههای چهارمحال و بختیاری، رفع مشکلات پیمانکاران، طلب پیمانکاران از دولت، بازنگری در قانون سازمان نظام مهندسی، رفع مشکلات سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری به دلیل برخی مشکلات زیرساختی و بن بست های اقتصادی را خواستار شدند.
محورهای مواصلاتی استان چهارمحال وبختیاری، استان های جنوبی را به مرکز و غرب کشور متصل می کند و سه هزار و 700 کیلومتر راه آسفالته در قالب بزرگراه، راه های اصلی، فرعی و روستایی در این استان وجود دارد.
وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری از طرح های عمرانی شامل بیمارستان 220 تختخوابی شهربروجن، عملیات چهارخطه شهرکرد به بروجن، شهرکرد به شلمزار، کمربند شرق و شمال شرق شهرکرد دیدار و در نشست تخصصی فعالان مسکن، پیمانکاران و بخش حمل و نقل چهارمحال و بختیاری حضور یافت.
7361/2097 /1596
کد N1361875

وبگردی