آفتاب

2500پرونده تخلف در حوزه میراث فرهنگی در محاکم قضایی در دست بررسی است

2500پرونده تخلف در حوزه میراث فرهنگی در محاکم قضایی در دست بررسی است

شهرکرد- ایرنا- معاون حقوقی امور مجلس و استانهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:2هزار و 500پرونده تخلف در حوزه های مختلف این سازمان در محاکم قضایی تشکیل و در دست بررسی است.

اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در سفر به شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این پرونده های تخلف در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری،صنایع دستی می باشد که بیشترین پرونده در حوزه تعرض افراد به میراث فرهنگی است.
وی گفت:تخریب و تجاوز به بناها و آثار تاریخی و فرهنگی،غارت و اکتشاف غیرقانونی و همچنین دخل و تصرف در این بناها، بیشترین تخلفات در حوزه میراث فرهنگی است.
وی،به حمایت دستگاه قضایی در زمینه تسریع در رسیدگی به تخلفات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: در زمینه رسیدگی به پرونده های تخلف در این حوزه، قوه قضاییه بدون فوت وقت پرونده ها را رسیدگی و با متخلفان و خاطیان برخورد می کند.
معاون حقوقی امور مجلس واستان های سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد:هم اکنون در 31 استان کشور و 450 فرمانداری و شهرستان و بیش از 700 بخشداری در کشور انجمن های میراث فرهنگی با حضور مردم به منظور صیانت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی فعال شده است.
معاون حقوقی امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر یکروزه خود به چهارمحال وبختیاری از برخی آثار تاریخی استان دیدن و در نخستین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان شرکت کرد.
7360/2097 /1596
کد N1361816

وبگردی