آفتاب

عشایری بودن نباید مانعی برای فراگیری علم شود

عشایری بودن نباید مانعی برای فراگیری علم شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:عشایری بودن و امکانات کم نباید مانعی برای فراگیری علم و بروز استعدادها و توانمندی در بین دانش آموزان این قشر باشد.

 به گزارش ایلنا، حمیدرضا کفاش در مراسم افتتاحیه هفدهمین اردوی دانش آموزان عشایر کشور  ضمن بزرگداشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز و پنج هزار شهید معلم گفت: دانش آموزان عشایر با توجه به این که سختی و دشواری در راه ادامه تحصیل می کشند دانش آموزانی غیور و با اعتماد به نفس هستند و حجم بزرگ خدماتی که دولت برای آن ها ایجاد کرده است در آینده‌ای نزدیک به تحصیلات آنان برکت خواهد داد.

وی نکته اولیه و مهم در حوزه تربیت را تقویت زبان شکر بیان کرد و ادامه داد: معلمان باید به نسل جدید زبان شکر و سپاسگزاری به والدین و مربی را آموزش دهند که خوشبختانه یکی از خصیصه های بارز دانش آموزان عشایری اخلاق و ادب در شکر و سپاس است.

وی اظهار داشت: در این اردوها قصد داریم پاسخ نیکویی جهت جبران زحمات والدین برای تربیت فرزندان خود داده باشیم و دانش آموزان رسم احترام و زبان شکر به والدین را یاد بگیرند.

کفاش خطاب به دانش آموزان عشایر گفت: هیچ وقت نباید نبود امکانات را دلیلی بر عدم پیشرفت خود بدانید و به یاد داشته باشید این انسان ها هستند که امکانات را می سازند؛ عشایری بودن و امکانات کم نباید مانعی برای فراگیری علم و بروز استعدادها و توانمندی در بین شما باشد.

وی سومین نکته تربیتی را آموزش مهارت دانست و برگزاری مسابقات کشوری عشایر را با چنین شعاری عنوان و اظهار کرد: یادگیری مهارت به مراتب از ادامه تحصیل مهم تر است و یادگیری این مهم تنها به کلاس درس و مدرسه ختم نمی شود و برای فراگیری مهارت باید بیش از آموزه های مدرسه حرکت کنید.

کفاش با اشاره به اهمیت توجه به هنرهای بومی و سنت ها خاطر نشان ساخت:خرده فرهنگ ها عامل وحدت کشورها است و فرهنگ رسمی ما فرهنگ ایرانی اسلامی می باشد، وقتی گویش، لباس و فرهنگ ایرانی تضعیف شود فرهنگ غربی حاکم خواهد شد و مشکلات عدیده ای را به دنبال خواهد شد و در صورتی که با این فرهنگ زدگی نامبارک با حفظ هویت ملی مقابله شود دشمن نمی‌تواند بر فرهنگ ما تسلط پیدا کند.

کد N1361023

وبگردی