آفتاب
فرماندار:

بارندگی به بخشهای زیربنایی روستایی سیب سوران سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

بارندگی به بخشهای زیربنایی روستایی سیب سوران سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

زاهدان- ایرنا- فرماندار شهرستان سیب سوران در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی و وزش تندباد در شبانه روز گذشته به بخش های زیربنایی روستای سیب از توابع این شهرستان خسارت وارد کرد.

عبدالصمد عیسی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با بارندگی در 24 ساعت گذشته سبب شکستگی 10 تیر برق، پارگی حدود 2 کیلومتر خطوط برق، تخریب دیوار حدود 18 واحد مسکونی، تخریب چندین شانه جاده و بندهای آبخیزداری بالا دست روستای سیب شده است.
وی ادامه داد: 2 میلیارد و 380 میلیون ریال بر اساس برآورد کارشناسان اداره برق سیب سوران تنها به شبکه برق روستای سیب خسارت وارد شده است.
فرماندار سیب سوران تصریح کرد: برآورد خسارات در بخش های دیگر زیربنایی این روستا از سوی کارشناسان در حال انجام است.
عیسی زاده گفت: برق روستای سیب شهرستان سیب سوران به دلیل خسارت وارده به شبکه ، از ساعت 18 عصر روز گذشته تا چهار صبح امروز قطع بود که با تلاش اداره برق مجددا وصل شد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بیشترین بارندگی گزارش شده در شبانه روز گذشته استان مربوط به روستای سیب از توابع شهرستان سیب سوران با 15 میلی متر بوده است.
مرتضی فرجی اظهار داشت: همزمان با بروز ناپایداری جوی همراه با رگبار باران و رعد و برق از سمت جنوب تا نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته بارندگی در برخی نقاط استان رخ داد به طوری که علاوه بر روستای سیب در مارندگان و چگرد شهرستان خاش به ترتیب 6 و پنج میلی متر و رحمان آباد ایرندگان چهار میلی متر بارندگی گزارش شد.
وی با بیان اینکه تا پایان هفته این وضعیت تداوم دارد افزود: گستره و میزان بارندگی ها در نیمه جنوبی و جنوب شرق استان بیشتر است.
روستای سیب در حدود 10 کیلومتری سوران مرکز شهرستان سیب سوران قرار دارد.
این شهرستان در فاصله 370 کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در حوزه کویر و بادهای موسمی 120 روزه سیستان و مونسون دریای عمان در فصول مختلف سال با حوادث طبیعی نظیر خشکسالی، بارندگی و سیل، گرما، زلزله و غیره رو به رو است.
7316 /8005 /6081
کد N1359758

وبگردی