آفتاب
رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب استان تهران:

ضرورت برخورد جدی با ایجادکنندگان فساد

ضرورت برخورد جدی با ایجادکنندگان فساد

رییس کل دادگاههای عمومی و انقلاب استان تهران با اشاره به منویات رهبری در خصوص ضرورت مبارزه با فساد گفت: باید با ایجادکنندگان فساد و کسانی که به دنبال مال و ناموس مردم هستند، برخورد قاطع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریایی در مراسم تودیع و معارفه‌ی رئیس جدید و سابق مجتمع قضایی مدرس، گفت:  ملاک ما در رسیدگی به پرونده‌ها در نظر گرفتن خدا  و قانون است.

وی با انتقاد از کمبود کادر اداری در نقاط قضایی تهران،اظهار داشت:. با وجودی که با این وضعیت پاسخ با کمبودها کار سخت می شوداما از طرف دیگر باید تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب رضایت مردم را به عنوان وظیفه‌ی اسلامی و وظیفه‌ی همه ما مورد توجه قرار دهیم که ، در این راه تکریم مراجعه کنندگان و ارباب رجوع اهمیت بسیاری ویژه ای دارد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب استان تهران افزود: شهدای زیادی تقدیم نظام شده اند و باید قدردان وضعیت فعلی باشیم ونباید چشم و دل ما به سمت اموال مردم برود.

وی با اشاره به ۱۵میلیون پرونده در دستگاه قضا گفت: این که از زبان رئیس قوه مطرح می‌شود ۱۵ میلیون پرونده وجود دارد یکی از علائمی است که مردم به قوه قضائیه اعتماد دارند و به همین دلیل به قضات ما مراجعه می‌کنند.

پوریانی با اشاره به ضرورت نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر،گفت:اگر کسی خدای ناکرده دچار کوچکترین فسادی شد با امر به معروف ونهی از منکر باید او را متوجه کنیم تا در مجتمع‌های قضایی امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شود.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب استان تهران به برخورد با مفاسد اشاره و تصریح کرد: تاکید رئیس قوه قضاییه و رهبری نیز برخورد جدی و قاطعانه با کسانی است که فساد ایجاد می‌کنند به همین منظور باید با کسانی که به دنبال مال و ناموس مردم  هستند برخورد شود و کوتاه آمدن در برخورد با این افراد ظلم بزرگی است.

وی با اشاره به ضرورت جایگزین شدن مجازات حبس،گفت: لازم است در مواردی که امکان دارد از اهرم‌های قانونی طبق قانون مجازات اسلامی استفاده شود و قضات از مجازات جایگزین حبس در حد مقدور استفاده کنند. البته این به معنای عدم برخورد قاطع با کسانی نیست که نظم عمومی را بر هم می‌زنند چرا که باید با این افراد برخورد ویژه ای صورت گیرد.

پوریانی همچنین از احداث ۷ مجتمع قضایی تا نیمه اول سال آینده خبر داد.

به گزارش مهر، پورقاسمی سرپرست سابق مجتمع قدس به سرپرستی مجتمع قضایی مدرس و پور عبدالله سرپرست سابق مجتمع قضایی مدرس به سرپرستی مجتمع قضایی قدوسی منصوب شدند.

کد N1359596

وبگردی