آفتاب

تعرفه های تازه اینترنت شرکت مخابرات منتشر شد

تعرفه های تازه اینترنت شرکت مخابرات منتشر شد

تهران- ایرنا- سامانه اطلاع رسانی شرکت مخابرات ایران نرخ های تازه تعرفه های اینترنت پرسرعت را طبق مصوبه 237 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بر پایه مصوبه 237 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با هدف بهره مندی کاربران نهایی از سرعت و کیفیت بهتر، تعرفه انتقال و دسترسی به اینترنت داخلی در بخش ثابت و سیار از اول مردادماه از نیم ریال به 0.4 ریال به ازای هر کیلوبایت کاهش یافت.
کاهش تعرفه اینترنت برای همه اپراتورهای تلفن همراه ثابت و سیار ایران ضروری است.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران دیروز (شنبه) به خبرنگار ایرنا گفت بدون توجه به اینکه تخفیف های شرکت زیرساخت برای مخابرات لحاظ شود یا نه، تعرفه اینترنت برای مشترکان این شرکت کاهش یافت.
وی این سخنان را به دلیل بدهی این شرکت به شرکت زیرساخت مطرح کرد؛ زیرا چندی پیش معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود تا زمانی که اپراتورهای ارتباطی تکلیف بدهی خود به شرکت زیرساخت را تعیین نکنند قادر به استفاده از نرخ های کاهش یافته پهنای باند و انتقال زیرساخت نخواهند بود و نخست باید حق دولت را بپردازند.
به هر روی، امروز شرکت مخابرات ایران به وعده خود عمل کرد و مشترکان اینترنت این شرکت می توانند در بخش تعرفه ها در سامانه WWW.TCI.IR نرخ های تازه را ببینند.
در سامانه شرکت مخابرات تعرفه خدمات دسترسی به اینترنت (ADSL و WIFI) به صورت غیرحجمی انتشار یافته و درباره شیوه اعمال نرخ ها در بندهای متعدد توضیح داده شده است.
پیش از این معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) گفته بود تعرفه های انتقال و دسترسی به ترافیک داخلی در بخش ثابت و سیار با هدف بهره مندی کاربران نهایی از سرعت و کیفیت بهتر، به ازای هر کیلوبایت از نیم ریال به 0.4 ریال کاهش می یابد.
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بتازگی شمار مشترکان اینترنت پهن باند ثابت (خطوط پرسرعت اینترنت ADSL ) را هشت میلیون و 825 هزار و 105 مشترک اعلام کرد.
بر این اساس در بخش اینترنت، بیشترین شمار مشترکان مربوط به اینترنت پرسرعت موبایل است. تا پایان سال 1394 بالغ بر 19 میلیون و 98 هزار و 560 نفر در کشور از اینترنت پرسرعت متحرک استفاده می کردند.
بررسی ها نشان می دهد پهنای باند بین الملل از 6.05 گیگابیت بر ثانیه در سال 1386 به 547 گیگابیت بر ثانیه در پایان سال 1394 رسید.
همچنین ظرفیت آی.پی (IP) داخل کشور نیز در این بازه زمانی از 31 گیگابیت بر ثانیه به چهار هزار گیگابیت افزایش پیدا کرد.
اقتصام**2078**1961
کد N1358444

وبگردی