آفتاب

نجار: رسانه ها در ارتقای آمادگی جامعه درمقابله با بحران نقش تاثیرگذاری دارند

نجار: رسانه ها در ارتقای آمادگی جامعه درمقابله با بحران نقش تاثیرگذاری دارند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید براهمیت ارتباطات به موقع، دقیق و موثر در مقابله با مخاطرات طبیعی و نجات جان انسان ها گفت: رسانه ها در ارتقای آمادگی جامعه درمقابله با بحران نقش تاثیرگذاری دارند.

به گزارش خبرنگارایرنا، اسماعیل نجار روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک با صدا و سیما که در این سازمان برگزارشد، افزود: ارتباطات می تواند مردم را برای اتخاذ گام های عملی درمسیر حفاظت خود درمقابل مخاطرات طبیعی آموزش دهد.
معاون وزیرکشور با اشاره به نقش رسانه ها در امرآموزش مردم درسوانح، افزود: رسانه ها دراعلام هشدارهای بروز مخاطرات، جمع آوری و انتقال اطلاعات مربوط به مناطق بحران زده، هشدار به مقامات دولتی، سازمان های امداد رسان و عامه مردم نقش اساسی ایفا می کنند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درادامه گفت: تمام دستگاههای متولی امر مدیریت بحران کشور باید توسعه روابط کاری با رسانه ها را براساس اعتماد متقابل و شناسایی ویژگی ها و اهداف طراحی و اجرا کنند.
نجاربا بیان اینکه سوالات خبرنگاران عمدتا سئوالات مردم در واکنش دستگاه های مسئول هنگام وقوع حوادث است، افزود: با تدوین برنامه ای بلندمدت سعی داریم سوالات و توجه مردم را به تمامی مراحل مدیریت بحران شامل قبل، حین و پس از وقوع حوادث معطوف کنیم.
وی ادامه داد: این امرمستلزم آمادگی رسانه ها و همچنین تعامل مناسب سازمان مدیریت بحران کشور با اصحاب رسانه است که بدین منظوراین سازمان مبادرت به امضاء تفاهم نامه همکاری با رسانه ملی به عنوان فراگیرترین رسانه درکشور کرده است.
نجارهدف از امضای تفاهم نامه مشترک همکاری با صداو سیما را همکاری متقابل درجهت تهیه، تولید و پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی از شبکه های مختلف صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی در مواجه با موضوعات مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه بیان کرد.
به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه میان اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مرتضی میرباقری معاون سیما و نسرین آبروانی معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید.
اجتمام**9136**1724
کد N1358403

وبگردی