آفتاب

رییس کنگره فرهنگ حماسه: فرهنگ حماسه ، ضرورت امروز است

رییس کنگره فرهنگ حماسه: فرهنگ حماسه ، ضرورت امروز است

تهران - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ حماسه جمیع ابعاد اقتصادی، فرهنگی، دفاعی، سیاسی و حتی ورزشی را داراست و برای جامعه امروز ما بسیار ضروری است.

به گزارش یک شنبه گروه فرهنگی ایرنا علی اصغر کار اندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه سوم مرداد در حاشیه نخستین جلسه برگزاری کنگره فرهنگ حماسه افزود: فرهنگ زیر بناست و کار فرهنگی در ارتباط با حماسه کاری بنیادین است.
کاراندیش، فعالیت های انجام شده در این رابطه را ستود؛ ولی مقطعی و محدود بودن آن را از نقاط ضعف این برنامه ها دانست و گفت: طرح فرهنگ حماسه در یک بعد خاص، آن را به فرهنگ عمومی تبدیل نمی کند؛ بنابراین باید همه سونگر به این مهم اندیشید و برای آن تلاش کرد.
وی از حضور معاونت ها، دستگاه ها و نهادهای مرتبط در ستاد کنگره فرهنگ حماسه خبر داد و افزود: این یک کار جمعی است که باید با فکر و عمل جمعی توام شود تا به نتیجه دلخواه و در شأن ملت ایران بینجامد. از این رو ما از همه نهادها و دستگاه های مرتبط دعوت به عمل خواهم آورد.
رئیس کنگره ابعاد فعالیت امسال کنگره فرهنگ حماسه را در سه بخش علمی، ادبی و هنری تشریح کرد و گفت: در بخش علمی، شاهد میزهای علمی ، در بخش هنری شاهد فعالیت در ابعاد حماسه نوازی(موسیقی و مارش حماسی) و حماسه خوانی(آثار نسل حماسه خوان دهه شصت و پیگیری آن تا امروز و تداوم آن تا فردا) و در بخش ادبی در ابعاد شعر حماسی و متن ادبی حماسی حرکت خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی این فعالیت شده است، گفت: اول این که فرهنگ حماسه ضرورت روز جامعه ماست و ما در همه شرایط به خصوص اقتصادی و دفاعی در شرایطی هستیم که به ترویج این فرهنگ به عنوان یک اقدام راهبردی به طور جدی نیاز داریم.
کار اندیش ادامه داد: دوم این که کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ سازی است و ما به عنوان متولی فرهنگ جامعه، به نیازها توجه می کنیم و سعی می کنیم خلاءهای فرهنگی را رصد و پر کنیم.
وی گفت: علاوه بر وظایف قانونی فرهنگسازی، نص صریح سند ابلاغی نظام در خصوص ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت دستگاه های فرهنگی را به فعالیت جدی در این حوزه تکلیف کرده است و ما در ابتدای دولت یازدهم با راه اندازی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت کارهای بسیار خوب و ارزنده ای انجام داده ایم که این کنگره یکی از آن هاست.
کاراندیش با مروری بر برنامه های خانه فرهنگ ایثار مانند جایزه ایثار و رسانه، کتابخانه مهربانی، ایثار و اقتصاد مقاومتی افزود: این فرهنگ سازنده است که می تواند سرنوشت ما را به بهترین نحو رقم زند همان طور که در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی چنین بود.
به گفته مسوولان، زمان و مکان دقیق برگزاری کنگره حماسه به زودی اعلام می شود.
فراهنگ**1085**1823
کد N1358253

وبگردی