آفتاب

فروش 40 میلیاردی ریال کتاب در طرح تابستانه کتاب

فروش 40 میلیاردی ریال کتاب در طرح تابستانه کتاب

تهران - ایرنا - تاکنون 40 میلیارد ریال کتاب در طرح «تابستانه کتاب» به فروش رسیده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از خانه کتاب، در طرح تابستانه کتاب با ثبت نام 594 کتابفروشی، 244 هزار و 48 نسخه کتاب از سوی 101 هزار و 91 نفر خریداری شده است.
تخفیف استفاده شده در این طرح، بیش از هشت هزار و 140 میلیون ریال است که از طرف معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابفروشی ها پرداخت می شود.
بر اساس این گزارش، استان خوزستان با سه کتابفروشی «نمایشگاه و فروشگاه کتاب محام»، «رشد» و «کتاب رشد (شعبه نادری)» تاکنون پیشگام طرح تابستانه کتاب از بین 507 کتابفروشی فعال در این طرح هستند.
استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی تاکنون به عنوان پرفروش ترین استان ها بر اساس کتاب در این طرح شناخته شده اند.
طرح «تابستانه کتاب» که مکمل طرح های «کتابفروشی به وسعت ایران » و «عیدانه» است، از 16 تیر ماه با ثبت نام بیش از 200 کتابفروشی در سراسر کشور آغاز شد.
طرح تابستانه کتاب تا 15 مرداد ماه با هدف ترویج کتابخوانی از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست و در این طرح 234 کتابفروشی در 28 استان کشور ثبت نام کرده اند.
در این طرح، کتاب های عمومی از 20 درصد و کتاب های کودک و نوجوان از 25 درصد تخفیف برخوردار هستند.
بر این اساس، علاقه مندان و خریداران کتاب با همراه داشتن کارت ملی، می توانند از تخفیف 20 تا 25 درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف یکصد هزار تومان استفاده کنند، آنها همچنین می توانند در چند نوبت و از کتابفروشی های مختلفی که عضو طرح هستند، تا سقف تعیین شده، کتاب خریداری کنند.
فراهنگ ** 1880 ** 1071
کد N1358221

وبگردی