آفتاب

افزایش پنج برابری بودجه آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش

افزایش پنج برابری بودجه آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش

ساری - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از افزایش پنج برابری بودجه آموزش نیروی انسانی این وزارتخانه در سالجاری خبرداد و گفت: امسال400 میلیاردریال بودجه برای این بخش تعیین شده است .

علی زرافشان روز یکشنبه در گردهمایی توجیهی آموزشی استقرار پایه دهم برای مدیران ، معاونان و کارشناسان ادارات اموزش و پرورش مازندران در ساری ، افزود : 80 میلیارد ریال بودجه سال گذشته آموزش نیروی انسانی این وزارتخانه بود .
وی این افزایش بودجه آموزشی را به علت ایجاد تغییرات در دروس قدیمی در مقاطع تحصیلی متوسطه و همچنین افزایش دروس جدید در پایه دهم برشمرد و ادامه داد : به منظور آماده سازی معلمان و کادر آموزشی گذراندن دوره های آموزش و آشنایی با این دروس و مطالب آنها ضروری است .
به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش ،پایه دهم به عنوان یکی ازمقاطع تحصیلی است که افزایش قابل توجه دروس جدید را خواهد داشت .
وی رویکرد وزارت آموزش و پرورش برای ارائه آموزش به نیروهای انسانی را به صورت غیر حضوری و حضوری اعلام کرد و افزود : آموزش های غیر حضور شامل درسهای کمتر مخاطب می شود و آموزش تغییرات متون درسهای پرمخاطب همچون ادبیات و عربی به صورت حضوری خواهد بود .
زرافشان همچنین از رویکرد فعلی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بهره گیری از توان و ظرفیت نهادهای دیگر برای ارائه آموزش به نیروی انسانی خبرداد و افزود: برای این منظور در تفاهم نامه همکاری با سازمان صدا وسیما از ظرفیت این نهاد برای ارائه طرح های آموزشی به معلمان استفاده می شود .
وی با اشاره به بازنشستگی 45 هزار معلم کشور در سال جاری ، ادامه داد : برنامه ریزی برای اجرای وتوزیع متناسب نیروهای انسانی در پروژه مهر با جدیت پیگیری و اجرا می شود .
رئیس ستاد پروژه مهر کشور از ساماندهی نیروی انسانی به عنوان چالش و کار بزرگ سال تحصیلی گذشته نام برد و گفت : پارسال با اضافه شدن پایه نهم و تغییرات در دوره متوسطه 36 هزار نفر در دوره اول متوسطه کم داشته وبا مازاد 50 هزار نفر در دوره دوم متوسطه شاهد بودیم .
وی ادامه داد : با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته مشکلی در ساماندهی معلمان کشور بوجود نیامد .
گردهمایی توجیهی آموزشی مدیران ، معاونان و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش مازندران با هدف تشریح و تبیین سند تحول بنیادین ، استقرار پایه دهم و پروژه مهر به مدت یک روز امروز یکشنبه در ساری برگزار شد .
2096/1899
کد N1358116

وبگردی