آفتاب

سوگند وزیران و نمایندگان مجالس تاجیکستان به رئیس جمهوری قانونی شد

سوگند وزیران و نمایندگان مجالس تاجیکستان به رئیس جمهوری قانونی شد

تهران - ایرنا - «امامعلی ر حمان» رئیس جمهوری تاجیکستان ، طرح سوگند وزیران و نمایندگان این کشور به رئیس جمهوری و مردم که 22 ژوئن ماه گذشته میلادی (دوم تیر) به تصویب مجالس نمایندگان و ملی رسیده بود را روز شنبه امضا کرد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، بر این اساس، از این به بعد اعضای دولت تاجیکستان پیش از شروع منصب شان به نام رئیس جمهوری قسم یاد کرده و تعهد خواهند داد که تمام تلاش خود را برای رشد و افزایش اعتبار تاجیکستان در سطح جهانی بکار خواهند بست.
همچنین نمایندگان با سوگند یاد کردن به نام مردم به آنها وعده می دهند که در تحکیم وحدت ملی و استقلال دولتی، تامین حقوق و آزادی های انسانی سهیم باشند و در تهیه و تصویب قوانین صادقانه و از روی وجدان عمل می کنند.
در خبر دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان آمده است: «سوگند این افراد برای خدمت صادقانه به مردم و رئیس جمهوری جزء اصلی قانون اساسی کشور را تشکیل خواهد داد.
سوگند یاد کردن و یا کسی را سوگند دادن در جامعه تاجیکستان یک اقدام باارزش و درجهت اعتمادسازی است'.
مردم بیشتر به سخنی اعتماد می کنند که گوینده ؛ سخن خود را با قسم مستحکم کند.
اما با این وجود هم ؛ کار شناسان به مؤثر بودن چنین سوگند یاد کردنی چندان خوشبین نیستند زیرا به ادعای آنها سوگند شکستن در جامعه تاجیک یک امر معمولی شده است که همه روزه به چشم می خورد.
با این همه ؛ این برای اولین بار است که در تاجیکستان قسم یادکردن اعضای حکومت به نام رئیس جمهوری رسمی می شود. در گذشته در سال 2006 میلادی تنها سوگند صداقت نیرو های مسلح تاجیکستان به نام رئیس جمهوری قانونی شده بود.
آساق**1663**1392
کد N1356502

وبگردی