آفتاب

تدوین برنامه های ویژه برای عضویت مراکز آزمایشگاهی فناوری های پیشرفته

تدوین برنامه های ویژه برای عضویت مراکز آزمایشگاهی فناوری های پیشرفته

تهران-ایرنا-مدیرشبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی وفناوری گفت: این شبکه علاوه بربرنامه های عمومی، راهبردهای ویژه ای برای عضویت آزمایشگاه های توانمند فناوری های راهبردی به ویژه درحوزه فناوری های راهبردی جدید وپیشرفته دردستورکار خود قرارداده است.

به گزارش روزشنبه گروه علمی ایرنا ازروابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی فرد با اشاره به برنامه های ویژه این شبکه آزمایشگاهی برای عضویت آزمایشگاه درحوزه مواد وساخت پیشرفته و لیزرو فتونیک افزود: با توجه به اینکه آزمایش ها، آزمایشگاه ها و خدمات در حوزه های یادشده دارای ویژگی های خاص خود و تفاوت هایی نسبت به دیگر حوزه های فناوری است، برنامه های مشترکی را با هریک از ستادها در دست انجام داریم.
وی به برنامه های ویژه شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی برای عضوگیری از آزمایشگاه های فناوری های جدید بیان کرد: با شکل گیری دوستاد جدید فناوری های راهبردی درحوزه مواد و ساخت پیشرفته و همچنین فناوری های لیزر و فتونیک، آزمایشگاه های فعال در این حوزه ها به جمع آزمایشگاه های عضو شبکه آزمایشگاهی افزوده خواهند شد.
وی با اشاره به رشد مطلوب آزمایشگاه های عضو از لحاظ گوناگونی حوزه های فناوری های راهبردی افزود: کمیت و کیفیت آزمایشگاه های حوزه های فناوری راهبردی، از حیث تنوع و کیفیت فناوری شاهد رشد مطلوبی بوده اند و پیش بینی می شود درسال جاری نیز، به خصوص در حوزه فناوری های راهبردی جدید رشد قابل توجهی را شاهد باشیم.
به گفته وی هم اکنون درمجموع حدود 250 آزمایشگاه به صورت قطعی یا آزمایشی عضو شبکه هستند.
وی افزود: امسال نیز همچون سال گذشته، علاوه بر رشد کمی و کیفی اعضای قطعی و آزمایشی در حوزه های گوناگون فناوری های راهبردی، شاهد عضویت آزمایشگاه های توانمند حوزه های جدیدی که به ستادهای فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری پیوسته اند خواهیم بود.
اسدی فرد با بیان این که محدودیتی برای عضویت حوزه های فناوری در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی وجود ندارد، افزود: با این حال اولویت جذب با آزمایشگاه هایی است که در حوزه فناوری های پیشرفته و نوین ارائه خدمت می کنند.
وی با بیان به این که اقداماتی صورت گرفته است تا ضمن افزایش اعضای حوزه های فناوری های پیشرفته جدید و پیشین، کیفیت خدمات آزمایشگاهی ارتقا یابد، اظهارکرد: به تناسب اینکه از هر حوزه فناوری های راهبردی، چه تعداد آزمایشگاه حضور دارند، برنامه ریزی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی نیز متفاوت خواهد بود، به طور مثال اگر حداقل 10 آزمایشگاه از یک حوزه عضو باشند، ضمن آنکه به منظور ارتقای کیفیت خدمات تعاملات مستمری با آزمایشگاه های آن حوزه صورت می گیرد، به منظور تسهیل دسترسی مخاطبان آن حوزه، صفحه ای اختصاصی برای آن حوزه ایجاد می شود.
علمی (1)** 9340**1440
کد N1356104

وبگردی