آفتاب
هرمز هدایت در گفتگو با مهر:

الان دیگر زمان فرش قرمز ماست/ نسل ما چقدر از صفر شروع کند

الان دیگر زمان فرش قرمز ماست/ نسل ما چقدر از صفر شروع کند

هرمز هدایت بازیگر و کارگردان پیشکسوت از اوضاع این روزهای هنر و فعالیت هنری گله کرد و گفت این روزها باید برای نسل آنها فرش قرمز بیندازند ولی متاسفانه حتی برای آنها کار هم نیست.

هرمز هدایت بازیگر مجموعه هایی چون «میوه ممنوعه» و «یک مشت پر عقاب» و موسس گروه تئاتر پویا درباره فعالیت های خود به خبرنگار مهر گفت: این روزها برای سایت خودم می نویسم و تقریبا از کارم فاصله گرفتم. با تلویزیون قهر نیستم اما با حرفه ام قهر کردم چون خیلی اذیت شدم. من در دوره های مختلفی تحت فشار قرار گرفتم و پتانسیل هایی که داشتم و کارهایی را که باید می کردم نتوانستم انجام دهم. در طول این چند دهه بیشتر کار تلویزیون و سینما انجام دادم اما به ندرت به لحاظ جایگاهم راضی می شدم.

وی افزود: من اوایل دهه شصت علی رغم داشتن شناسنامه کاری قابل توجه فعالیت هایم در تئاتر تعطیل شد و به تلویزیون و سینما آمدم و به شکل ممتد از سال ۶۲ با تلویزیون کار کردم ولی متاسفانه خیلی کارها مهجور واقع می شد و پشتیبانی نمی کردند با این حال به خاطر علاقه ای که در ما وجود داشت کارمان را می کردیم تا این چندسال اخیر که دیگر اوضاع خیلی بهم ریخت. من تمام این سال ها پای سختی های کارمان ایستادم. هرچه امروز دوستان پیشنهاد می دهند من قبلا امتحانش کرده ام و فکر می کنم الان دیگر زمان فرش قرمز ماست.

هدایت با اشاره به اینکه برنامه های الان تلویزیون را خیلی نمی بیند، بیان کرد: شاید خوب نباشد بگویم اما واقعا گاهی وقت ها از دیدن برنامه ها اذیت می شوم و به نظرم وظیفه تلویزیون را جای دیگری دارد انجام می دهد. ما در برابر سلیقه مردم مسئولیم. باید حواس مان باشد رسانه های مجازی ذائقه دنیا را تغییر داده است و با وسیله های امروز خیلی ها خودشان می توانند با ابزاری که دارند کار هنر انجام دهند همه اینها روی سلیقه مخاطب تاثیر می گذارد.

وی در پایان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما دولتی بودن کار هنر است. همه جای دنیا دولت نقش حمایتگر دارد نه صاحب اثر. در بطن جامعه امروز، هنر و هنرمند به لحاظ کمی گسترش پیدا کرده چرا که ابزار هنر دست همه هست و این اصلا بد نیست اما به خاطر برخی بی توجهی ها برای هنرمندان عواقب بد هم دارد. دوره جوانی ما نخبه گرایی بود، ما باید فیلترهای مختلفی را رد می کردیم تا دیده شویم. برای رسیدن به این نقطه خیلی زحمت کشیدیم اما تا تلاش مان به ثمر نشست یکباره اوضاع بهم ریخت و ما مجبور شدیم چندباری از صفر شروع کنیم.

کد N1355811

وبگردی