آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد:

معرفی جوانان ایرانی به «کنفرانس جوانان کشورهای اسلامی» منتفی شد

معرفی جوانان ایرانی به «کنفرانس جوانان کشورهای اسلامی» منتفی شد

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از توقف معرفی جوانان کشورمان به کنفرانس مجمع جوانان کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: با وقوع کودتا در ترکیه اصل برگزاری این مجمع نامشخص است.

رضا حجتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حواشی پیش آمده برای اعزام جوانان کشورمان در مجمع جوانان کنفرانس اسلامی در ترکیه افزود: وزارت امور خارجه چندی پیش دعوتنامه‌ای را از مجمع جوانان کنفرانس اسلامی دریافت کرد که این دعوتنامه پس از ترجمه، به دفتر معاونت بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان ارسال شد. در این دعوتنامه مجمع جوانان کنفرانس اسلامی خواسته بود جوانانی از کشورمان به منظور شرکت در اردو، همکاری و گفتگوی میان جوانان کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی معرفی شوند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در خصوص نقش این وزارتخانه در معرفی جوانان به این کنفرانس گفت: مسئولیت انتخاب جوانان برای حضور در این کنفرانس بر عهده وزارت ورزش و جوانان و امور خارجه قرار داشت اما تاکنون نه کسی انتخاب و نه معرفی شده است.

وی تاکید کرد: اگرچه منطقه آنتالیا در ترکیه در کشورمان یک منطقه بدنام است اما باید توجه داشته باشیم که آنتالیا یک استان بزرگ است که تنها بخشی از آن شرایط مناسبی ندارد و در این استان، اردوگاهی مربوط به وزارت ورزش و جوانان ترکیه قرار دارد که کنفرانس «برای صلح، همبستگی و ارزش‌های مشترک جوانان در عمل» قرار بود از ۲۰ مرداد تا ۳ شهریور در این اردوگاه برگزار شود اما با توجه به انجام کودتای ترکیه و حالت فوق‌العاده در این کشور، احتمالاً منتفی شده است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در مورد اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: در دعوتنامه دریافت شده، گردهمایی و ادغام جوانان دارای ارزش‌ها و میراث فرهنگی مشترک؛ تقویت روابط دوستی و برادری میان جوانان و جوامع، ساختن آینده قدرتمند در ارزش‌های مشترک از جمله اهداف برگزاری این مجمع عنوان شده است.

حجتی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به عنوان یک قدرت منطقه‌ای، عمق استراتژیک داشته و تأثیرگذار باشیم، نمی‌توانیم رابطه‌مان را با دیگر کشورها قطع کنیم. در حال حاضر ما شهر شیراز را به عنوان دومین پایتخت جوانان جهان اسلام کاندیدا کرده‌ایم، این در حالی است که استانبول نخستین پایتخت جوانان جهان اسلام است و اگر می‌خواهیم شیراز تائید شود، نباید ارتباطاتمان را قطع کنیم.

وی اضافه کرد: باید تأثیرگذاری خود را در منطقه و در میان کشورهای اسلامی حفظ کنیم زیرا برخورد منفعلانه سبب می‌شود که دیگران گمان کنند ما حقانیت ثبت شیراز برای پایتخت جوانان جهان اسلام را نداریم.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برخی اظهارنظرها در مخالفت با حضور جوانان ایرانی در کنفرانس جوانان کشورهای اسلامی افزود: برخی گمان کرده‌اند این کنفرانس قصد دارد جوانان را به کنار دریا ببرد یا برای تفریح برگزار شده است در حالی که چنین نیست و حتی اردوهای دختران و پسران در زمان‌های متفاوتی برگزار می‌شود؛ با این حال این موضوع در حال حاضر متوقف شده و اقدامی از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت نگرفته است.

کد N1355584

وبگردی