آفتاب
تکمیلی/ ضمن اعلام آمادگی برای کمک به آلمان؛

وزیر خارجه انگلیس حمله 'وحشتناک' در مونیخ را شوک آور توصیف کرد

وزیر خارجه انگلیس حمله 'وحشتناک' در مونیخ را شوک آور توصیف کرد

لندن - ایرنا- 'بوریس جانسون' وزیر امور خارجه انگلیس شامگاه جمعه ضمن شوک آور خواندن حادثه 'وحشتناک تیراندازی در مونیخ گفت لندن آماده کمک به آلمان است.

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون در بیانیه ای گفت: من به دلیل حمله وحشتناک صورت گرفته در شامگاه جمعه در مونیخ که سبب کشته شدن تعدادی انسان شد، دچار شوک و وحشت زده شده ام.
جانسون افزود: ما آماده کمک به دوستانمان در آلمان هستیم.
وزیر خارجه انگلیس همچنین با اشاره به هشدار مسافرتی وزارتخانه اش در این خصوص گفت: توصیه ما به شهروندانی انگلیسی در آلمان این است که در مکان های دربسته بمانند و از توصیه های مقامات محلی پیروی کنند.
وزارت خارجه انگلیس نیز شامگاه جمعه در بیانیه ای ضمن هشدار به شهروندان این کشور در آلمان اعلام کرد که لندن در حال بررسی سریع حادثه تیراندازی در شهر مونیخ و کمک به شهروندان انگلیسی مقیم آلمان است.
وزارت خارجه انگلیس در هشدار مسافرتی خود به شهروندان این کشور در آلمان، اعلام کرد: ما به سرعت در حال تحقیق در مورد حادثه مونیخ هستیم و آماده هستیم تا کمک های لازم را به شهروندان انگلیسی مقیم این کشور ارائه کنیم.
در هشدار مسافرتی وزارت خارجه انگلیس خطاب به شهروندان این کشور آمده است: گزارشی هایی در مورد یک حادثه امنیتی در مرکز خرید المپیا در شهر مونیخ و گزارش هایی تایید نشده ای در مورد وقوع حوادث دیگری در نقاط دیگر این شهر منتشرشده است.
'براساس گزارش های منتشرشده، فعالیت سیستم مترو مونیخ و دیگر شبکه های حمل ونقل عمومی این شهر متوقف شده است و اگر شما در منطقه ای هستید که این حوادث در آنجا رخ داده است، توصیه می شود تا آنجایی که ممکن است در مکان های دربسته بمانند و ضمن گوش فرادادن به توصیه مقامات محلی، از حضور در مناطق شلوغ در این شهر خودداری کنید.'
براساس گزارش های منتشرشده در جریان تیراندازی عصر جمعه در یک مرکز خرید(فروشگاه بزرگ المپیا) در مونیخ آلمان چند نفر کشته و زخمی شده اند.
وزارت داخلی ایالت بایرن آلمان کشته شدن شش نفر را در جریان حادثه یاد شده تاکنون تایید کرده هرچند برخی منابع خبری از کشته شدن 15 نفر دراین حادثه خبرداده اند.
مقامات انگلیس تاکنون در مورد حادثه مونیخ واکنشی نداشته اند.
سالانه در حدود 2 میلیون شهروند انگلیسی از آلمان دیدن می کنند.
اروپام*4**1552
کد N1355352

وبگردی