آفتاب

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس: مدیون شهدای مدافع حرم هستیم

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس: مدیون شهدای مدافع حرم هستیم

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: اگر شهدا نبودند اکنون اثری از قرآن، اسلام، جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و ارزش ها نبود، بنابراین تمامی این برکات را مدیون شهدایی هستیم که به عنوان مدافع حرم جان خود را تقدیم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی در مراسم بزرگداشت روحانی مجاهد حجت الاسلام و المسلمین سلمانیان که عصر پنجشنبه در محل مصلی کرج برگزار شد، گفت: در جایی که اسلام در خطر است، دفاع از حرم و حریم واجب است.
شیرازی گفت: در همه تهاجم فرهنگی دشمن یک عده آگاهانه به دنیا و دنیا پرستی پشت کرده و در راه رضایت خدا حرکت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم که روز قیامت شرمنده شهدا و خانواده شهیدان نباشیم، به ویژه این شهیدی که از همه هستی گذشت و پیکر او هم ماند و نیامد.
شیرازی با گرامیداشت یاد این شهید، افزود: آنچه پیامبر از علم معرفی می کند مجموعه ای از اخلاق و احکام با عنوان دین است.
وی ادامه داد: کسی که مسائل شرعی را بیاموزد و این علم را برای جامعه تبیین کرده و به علوم پایبند باشد، عالم محسوب می شود، عالم آگاه به مسائل دینی در حدیث به عنوان وارث پیامبر معرفی می شوند.
حجت الاسلام شیرازی گفت: مهمترین اصل درک حقیقت دین و آموزش الهی و تبیین احکام و اخلاق اسلامی برای مردم است، چراکه جامعه اسلامی باید از طریق علما با دین آشنا شوند.
وی افزود: عالمی که متعهد، مخلص و آمر به معروف و احکام شرعی است، با چنین ویژگی هایی جایگاه بسیار والایی نزد پیامبر اسلام (ص) و خدا دارند.
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه ارزش علما از خون شهدا بیشتر است چراکه عالم مجاهد پرور است اضافه کرد: مرگ یک عالم تاثیر گذار و احیا کننده دین حیات بخش به جامعه اسلامی از مرگ یک قبیله سخت تر است.
وی گفت: مداد عالم برتر از خون شهیدان است چراکه اگر این عالم کامل باشد و با عمل خود مردم را دعوت به دین و مبارزه برای حفظ اسلام و روحیه شهادت طلبی را با عمل در جامعه جاری کند، به این مقام ارزشمند دست پیدا می کند.
حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه خدا نعمت شهادت را در خانه های خاص قرار می دهد افزود: تا زمانی که انسان متواضع، ایثارگر و عاشق شهادت نشود به این درجه از بندگی نمی رسد به این دلیل که شهید دارای جایگاه والایی است.
وی عنوان کرد: دوستان واقعی خدا که پیامبران الهی هستند آرزوی شهادت دارند حال اینکه عالم با شهادت وارد محکمه الهی می شود و شهید سلمانیان دانشمند دین، آمر به علم، مرد مبارزه، جهاد، ستیز با کفر، تروریست و استکبار است و در نهایت نیز شربت شیرین شهادت را می نوشد.
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اینکه این عالم مجاهد دارای یک ویژگی خاص مدافع حرم نیز است گفت: اجر این شهادت دو برابر شهدای دیگر است چراکه این شهید خاک نمی شناسد و بدون مرز برای دفاع از جبهه مقاومت، اسلام، انقلاب، ارزش ها و آرمان ها حرکت می کند.
1535
کد N1354128

وبگردی