آفتاب

صهیونیست ها 16 فلسطینی را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند

صهیونیست ها 16 فلسطینی را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند

تهران – ایرنا – ارتش رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه در یورش به منازل فلسطینی ها در کرانه باختری رود اردن، 16 فلسطینی را بازداشت کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «بیتونیا» در غرب رام الله یک خودروی شخصی را به اتهام این که در زیر گرفتن سه صهیونیست در ماه می گذشته نقش داشته است،متوقف کرد.
اشغالگران صهیونیست همچنین دست به یورش گسترده در شهرک «بیت عوا» در استان الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری زدند.
در همین رابطه، شهرک نشینان صهیونیست روز چهارشنبه با حمایت نظامیان صهیونیست به صحن مسجد الاقصی یورش بردند و با نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند.
در ادامه تحولات سرزمین های اشغالی صبح دیروز (چهارشنبه) نیز شهرک نشینان صهیونیست منزل متعلق به خانواده دوابشه در روستای دوما در شمال کرانه باختری را به آتش کشیدند.
به تازگی خاخام های تندروی صهیونیست با صدور فتوایی از شهرک نشینان خواستند به منظور کوچاندن فلسطینی ها از روستاها و مناطق (اشغالی) خود به خصوص کرانه باختری ٬ آب آشامیدنی آنها را مسموم کنند.
انتفاضه سوم مردم فلسطین موسوم به انتفاضه قدس در اکتبر سال گذشته (مهرماه) در پی تشدید برخورد صهیونیست ها و شهرک نشینان با مردم فلسطین و هتک حرمت های مکرر آن ها به مسجدالاقصی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی آن آغاز شد.
از آغاز انتفاضه قدس تاکنون، بیش از 200 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین های اشغالی به شهادت رسیده اند.
خاورم**9363**1908**1856
کد N1354102

وبگردی