آفتاب
در نخستین سخنرانی رسمی پس از کودتا؛

اردوغان: ارتش و نهادهای دولتی را از لوث عناصر خائن پاک خواهیم کرد

اردوغان: ارتش و نهادهای دولتی را از لوث عناصر خائن پاک خواهیم کرد

رئیس جمهور ترکیه در نخستین سخنرانی رسمی خود پس از کودتای نافرجام در این کشور اعلام کرد که در مقام فرمانده کل قوا، ارتش و تمام نهادهای دولتی را از لوث عناصر خائن و کودتاگر پاک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در نخستین سخنرانی رسمی خود پس از کودتای نافرجام نظامی در این کشور اعلام کرد که به عنوان رئیس جمهور منتخب و فرمانده کل قوا،‌ بدنه ارتش و نهادهای این کشور را از لوث عناصر خائنی که وی آنها را «ویروس» خواند، پاک خواهد کرد.

اردوغان خطاب به ملت ترکیه  اظهار داشت که دولت وی قدرت فرمانداران را گسترش خواهد داد و ارتش را به خدمت فرمانداران در خواهد آورد. وی در ادامه افزود که ارتش همچنان خدمتگزار دولت خواهد بود و دولت ترکیه برای دستیابی به اهداف خود هیچ یک از اصول دموکراسی را به زیرپا نخواهد گذاشت.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به پیروزی دولت و مردم ترکیه بر چالش کودتا گفت که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و ترکیه همچون گذشته در شرایط صلح و ثبات بسر خواهد برد. وی همچنین به مردم ترکیه اطمینان داد که این کشور همچنان به عنوان یک کشور قدرتمند به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کد N1353262

وبگردی