آفتاب

انتقال آب چغاخور به سفید دشت چهارمحال وبختیاری پیامد منفی برای منطقه ندارد

انتقال آب چغاخور به سفید دشت چهارمحال وبختیاری پیامد منفی برای منطقه ندارد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: طرح انتقال آب چغاخور به سفید دشت تنها برای مصرف صنایع شرق استان است و هیچ پیامد منفی برای منطقه ندارد.

به گزارش ایرنا، فتح الله صابرپور شامگاه چهارشنبه در نشستی با عنوان بررسی اتفاقات اخیر شهر بلداجی به میزبانی شبکه استانی جهان بین افزود: طرح انتقال آب چغاخور به سفید دشت از سال 82 طراحی و بر اساس آن مقرر شد تا میزان 255 لیتر بر ثانیه آب به صنایع شرق استان انتقال داده شود.
وی ادامه داد: به واسطه نبود اعتبارات مالی اجرای این طرح به مدت 10 سال به تاخیر افتاد و از سال 91 اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت که با توجه به کاهش منابع آبی و بضاعت منبع آبی چغاخور، آب تخصیصی به این طرح به یک پنجم تقلیل یافت.
صابرپور، حفظ حقوق کشاورزان از منبع آب چغاخور را از مهمترین تعهدات این طرح دانست و گفت: اجرای طرح انتقال آب چغاخور به سفید دشت حقی از کشاورزان منطقه ضایع نمی کند و این قول و اطمینان را به مردم منطقه می دهیم که حقوق آنها حفظ می شود.
سرپرست شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری با بیان این که طرح انتقال آب از چغاخور به شکل مستقیم به صنایع شرق استان منتقل می شود، افزود: همین امر سبب می شود تا هیچ بهره برداری از چشمه ها و قنات های بین مسیر صورت نگیرد و تاثیر منفی بر منابع آب زیرزمینی نداشته باشد.
صابرپور خاطرنشان کرد: این طرح برای تامین آب فولاد و سیمان در منطقه سفید دشت درنظر گرفته شده و این اطمینان را می دهیم که این آب به استان همجوار و یا شهرستانهای دیگر استان منتقل نمی شود.
اجرای طرح انتقال آب از چغاخور به سفید دشت نگرانی مردم بلداجی را در روزهای اخیر به دنبال داشت که با هشیاری مسئولان و همکاری عوامل انتظامی و امنیتی و مردم خطه بلداجی این نگرانی ها تا حدودی برطرف شد.
شبک **7363/6021 **1917
کد N1353146

وبگردی