آفتاب
رئیس کمیسیون قضایی مجلس:

تقویت روابط با کشورها و سازمان های جهانی راهبرد اصولی ایران است/ استقبال از توسعه همکاری های قضایی و حقوقی با فرانسه

تقویت روابط با کشورها و سازمان های جهانی راهبرد اصولی ایران است/ استقبال از توسعه همکاری های قضایی و حقوقی با فرانسه

تهران-ایرنا- رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با استقبال از توسعه و گسترش روابط ایران و فرانسه در زمینه حقوقی وقضایی گفت: تقویت روابط با کشورها و سازمان های جهانی راهبرد اصولی ایران است.

به گزارش ایرنا، الهیار ملکشاهی امروز -چهارشنبه- در دیدار «پی یر لوک وژل» رئیس شورای عالی سردفتران فرانسه و هیات همراه با اشاره به تاریخچه مناسبات ایران با فرانسه با بیان این مطلب به تشریح وظایف و اختیارات کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی پرداخت.
رئیس کمیسیون قضایی مجلس همچنین در این جلسه ضمن اعلام انزجار و محکومیت اقدامات تروریستی در نقاط مختلف جهان از جمله حوادث تروریستی اخیر در فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس مبانی دینی و شرعی معتقد است تروریسم در هر کجای دنیا و تحت هر عنوانی غیر انسانی است که باید با همکاری جمعی با آن مبارزه کرد.
ملکشاهی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های تخصصی و به ویژه کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دوستانه در تمامی زمینه ها به ویژه در حوزه های تخصصی حقوقی و قضایی مربوط به این اتحادیه را دارد.
وی در همین زمینه یادآور شد: در سال های اخیر نوآوری های زیادی در زمینه سردفتری در کشورمان صورت گرفته است که امیدواریم با همکاری های بیشتر با اتحادیه جهانی سردفتران بیش از پیش تقویت شود.

**سیستم های حقوقی و سردفتری فرانسه و ایران بسیار شباهت دارند
«پی یر لوک وژل» رئیس شورای عالی سردفتران فرانسه نیز در این دیدار ضمن تقدیر از مواضع کشورمان در محکومیت اقدامات تروریستی گفت: سیستم های حقوقی و سردفتری دو کشور شباهت ها و نزدیکی های بسیاری با یکدیگر دارند.
وی افزود: این شباهت ها ارتقای همکاری ها را تسهیل و زمینه لازم برای تبادل تجارب و اطلاعات فیمابین و کمک به الحاق کانون سردفتران ایران به اتحادیه جهانی سردفتران را فراهم می آورد.
به گزارش خانه ملت، رئیس شورای عالی سردفتران فرانسه گفت: حضور ما در ایران و امضای تفاهمنامه همکاری فیمابین حاکی از اراده ما برای حمایت از پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران است.
سیام**3070**1449
کد N1352757

وبگردی